neděle 13. července 2014

Nevill Handmade Rhodesian 06/14

Tak tu máme druhou dýmku z polotovaru koupeného v Etrafice v Blanické. Během broušení toho hrubého tvaru se ukázalo že jde o docela pěkný kousek dřeva a že je to i docela pěkně postavené kresbou - po stranách ptačí očka (na jedné krásně, na druhé trochu méně, ale budiž) a proti tomu vršek a spodek vcelku pěkný grain. Jen několik miniaturních kazíků na jedné straně, říkal jsem si že asi konečně došlo k tomu že se pokusím o hladkou dýmku, tuhle kresbu by bylo škoda rustikovat. Za tohle rozhodnutí jsem si během následujících hodin mnohokrát nadával, ale dopadlo to takhle:


Musím říct že dělat hladkou dýmku byla pro mě opravdu výzva a velká zkouška trpělivosti. Mockrát jsem si říkal že se na to vykašlu a zrustikuju to, pořád jsem brousil a leštil a už jsem se radoval že to vypadá dobře a stále tam byly nějaké škrábance. Následovaly další úvahy o rustikování, tak jsem od toho raději šel pryč, pak jsem se k tomu po nějakém čase zase vrátil a pokračoval v leštění, a tak dokola. Neměřil jsem kolik času jsem tím vlastně dohromady strávil, ale odhaduju že při zpracování jako u té předchozí dýmky 05/14 bych asi za tu samou dobu zvládnul nejméně dvě takové. Alespoň trochu toho rustikování jsem si přesto neodpustil a na náústku jsem udělal takový "prstýnek". Jinak ebonitový náústek jsem musel trochu ohnout, ale to nebyl vůbec problém, stačilo to trochu zahřát nad horkovzdušnou pistolí. 

Nakonec jsem se se dostal až do fáze kdy to vypadalo dobře, provedl jsem nátěr parafínovým olejem po kterém hezky vystoupla kresba dřeva, po zaschnutí jsem nátěr ještě dvakrát opakoval. Nakonec jsem se pustil do leštění karnaubským voskem na jemném kotouči. Vypadá to vcelku pěkně, ale nakonec jsem tam stejně na spodku našel pár drobounkých škrábanců které jsem předtím asi přehlédl nebo prostě neviděl. No, co se dá dělat, o moc lepší už to asi nebude, možná to zkusím ještě jednou přejet karnaubou jestli se to třeba nerozleští...


Jinak tahle dýmka má na délku 15cm a na výšku 5,5cm, váží 55g. Na první pohled vypadá poměrně subtilně, ale objem tabákové komory je taková poctivá střední velikost.

Update 10.8.2014 - po dalším přeleštění už škrábance nejsou tolik vidět a tato dýmka našla nový domov který jí poskytne Dita Michalcová. Samotného mě napadlo že ten tvar je taková spíše dámská dýmka, snad bude dobře sloužit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat