neděle 8. února 2015

Stanwell Diplomat 190

Tohle je Stanwellka ze sbírky, kterou jsem tu před časem zmiňoval v článku o Bjarne Blowfish. Tvarem je to billiard s šestihranným krčkem. Je to dýmka z řady Diplomat, která se už dlouhá léta nevyrábí, bude odhadem takových nejmíň třicet let stará. Tahle dýmka byla jasným favoritem v mém výběru, hned mě zaujala hezkou kresbou a sympatickým tvarem. A ten mosazný prstýnek také vypadá velice pěkně, mosaz je u dýmek vůbec dost zřídka používaná, napadá mě akorát Savinelli kde je např. u řady Roma takový tenký kroužek.


Nějaké ty údaje - na výšku má 5cm, na délku 13,5cm, váží 42g, zkrátka taková standardní billiardka. Náústek je akrylový a musím říct že má velice příjemně udělaný skus, stejně jako moje další dvě stanwellky se perfektně drží mezi zuby. Jde o filtrovou dýmku, což stanwellky většinou bývají, já ji samozřejmě kouřím bez filtru. 


Zařadil jsem ji ihned do skupiny dýmek které kouřím nejčastěji, s tím souvisí i výběr tabáku kterým se stal můj oblíbený Dunhill Elizabethan Mixture. Za těch pár měsíců jsem ji zvládnul docela pěkně zakouřit. Jinak kuřácké vlastnosti má výborné, z dýmek ze starého a hustého dřeva je opravdu radost si zakouřit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat