sobota 29. ledna 2022

Nevill Handmade - Bent brambora

Zde je jeden z mých dalších pokusů vyrobit si dýmku z hobby bloku. Upřímně řečeno zatím jsem měl největší úspěchy s výrobou pokeru, protože je to zkrátka na výrobu relativně jednoduchý tvar, tedy rozhodně jednodušší než nějaký bent tvar (mně to tak připadá). Ovšem bentky mám rád, a přes nepříliš velké úspěchy s jejich výrobou to stejně jednou za čas zase zkusím. Tuhle dýmku jsem měl rozpracovanou už asi víc jak půl roku a předevčírem jsem zkrátka dostal chuť ji nějak dodělat a ten tvar jsem nakonec doladil. Celé to byla velmi hrubá výroba za použití rašple, smirkový papír jsem tentokrát užil jen ve velice malé míře. Stejně je to nakonec tvarem taková bent brambora, ale řekl bych že z těch mých bent pokusů z hobby bloku bych to spíše řadil k těm lepším. 

Je to větší kousek, na výšku má 5cm, na délku téměř 14cm a váží 69g, což je zejména dáno tím že jsem na ní nechal dost silné stěny, bezmála 1cm. Náústek je ebonitový, tu silnější část jsem rustikoval, jak je mým zvykem. Provedení dýmky je na 9mm filtr. 


Pokud jde o povrchovou úpravu, bylo mi naprosto jasné že budu rustikovat, hladké dýmky bez škrábanců nejsou zrovna moje silná stránka a navíc prostě rád rustikuju. Tenhle typ rustiku mám rád hlavně kvůli jeho rychlosti a nenáročnosti. Používám na na něj větší kulovou frézu a prostě s ní na dýmce čmárám menší kolečka vedle sebe, až se to nakonec spojí v jednolitou vrstvu. Nijak na to netlačím, takže výsledek je poměrně jemný, možná by se z dálky dal i zaměnit za pískování. Tady na tom přířezu bylo pár kazíků a kresba nebyla až tak skvělá, takže jsem to s klidným svědomím mohl namořit na hodně tmavou hnědou. 


A tady je pohled z té o něco horší strany, je tu vidět jak mi to u spojení krčku a náústku trochu ujelo a je tam v jednom místě malý schůdeček. Myslím že ve skutečnosti to vypadá výrazně lépe než na fotkách, tentokrát se mi asi v zápalu sebekritiky povedlo tu dýmku vyfotit mimořádně nelichotivě. Na fotkách to asi není tolik vidět, ale taky mi to trochu ujelo u zadní stěny a je o nějaký ten milimetřík užší. Co k tomu říct, všechny ty nedostatky jsou známkou ruční výroby, u strojové výroby něco takového většinou neuvidíte (pokud tedy mají dobrou kontrolu kvality). Ne že by to ty nedostatky omlouvalo, ale zní to tak líp :-)

Jak s touhle dýmkou naložím ještě nevím, nejspíš to bude outdoor dýmka na drsnější zacházení. Jako vždy, mám díky tomu několik dalších poznatků ohledně věcí, které bych při další výrobě neměl dělat.

Žádné komentáře:

Okomentovat