neděle 22. září 2024

Peterson Christmas 2019 X220

Tuhle dýmku jsem si pořídil nějak začátkem letošního roku, měl jsem pocit že nemám dostatek středně velkých dýmek na latakii a tahle dýmka byla skvělá volba. Jednak má akrylový náústek, takže odpadá nekonečné leštění ebonitu, ale také mě zaujal poměrně pěkný rustik. Peterson v posledních letech své metody rustikování dost změnil a nejsem zrovna velký fanda toho jak např. vypadá rustik na současných dýmkách řady Donegal, ale tohle vypadá téměř jako někdejší Donegal, např. zde u tvaru 107

Tahle dýmka je z vánoční řady Christmas, u které jsou každý rok vybrané tvary a provedení trochu jiné, od běžné produkce se odlišují použitím měděného kroužku namísto stříbra nebo nějakého jiného kovu. Také k tomu ladí do stejné barvy i písmeno P na náústku. Tvar téhle dýmky je X220, je to středně velká bentka. Na výšku má 4,5cm, na délku zhruba 12cm a váží příjemných 49g. 

Je to ten typ dýmky co se dá zavěsit v puse a člověk o ní skoro neví, je to velice pohodlné kouření. Rustikovanou povrchovou úpravu jsem již zmiňoval, ještě dodám že hlavička je mořená v odstínech tmavě hnědé, místy je trochu oleštěná, dělá to pěkný kontrast. Dále asi stojí za zmínku akrylový náústek, který lehce žíhaný v odstínech hnědé, trochu to připomínám Cumberland. Provedení je filtrové a je tu army mount, tedy náústek bez čepu, který se tam zkrátka zastrčí a je to spoj plast na kov (na rozdíl od spigotu, který je kov na kov).


Na závěr přidám ještě fotku na stojánku, kterou jsem fotil venku na zahradě. Je to ideální dýmka, když člověk potřebuje volné ruce, třeba moc rád z ní kouřím když zrovna něco venku griluju. Pokud jde o výběr tabáku, kouřím z ní latakie, cokoliv mám zrovna otevřené. V poslední době jsem z ní kouřil G.L.Pease Blackpoint a Dunhill BB 1938. 

Žádné komentáře:

Okomentovat