sobota 21. dubna 2012

Kam s nimi?

Pro nadpis dnešního příspěvku jsem si vypůjčil název fejetonu "Kam s ním?" od Jana Nerudy. Ne, nebude to návod jak se zbavit starého slamníku, to je dnes maličkost - stačí odvézt do sběrného dvora. Mnohému dýmkaři se zkrátka přihodí, že se mu jeho sbírka dýmek pomalu ale jistě rozrůstá, až už to dojde tak daleko, že ty dýmky už není kam dát, není na ně místo a zkrátka hledá se další způsob jak je uskladnit. 


Já začal tím, že jsem měl v knihovničce na výše uvedené fotce dva stojánky na sedm dýmek. Ale dýmek  přibývalo, takže jsem postupně pořizoval další stojánky a odebíral knížky z dalších fochů, vlastně jsem to celé převrtával abych tam přidal o jeden navíc. K tomu hornímu jsem tenkrát sehnal tři pěkné stojánky od Pavla Hápa a říkal jsem si že to snad bude na chvíli stačit. Ale nestačilo, pochopitelně...

S tím skladováním dýmek je to různé, někdo je má v poličce, ve skříňce, na stojánku, ale většinou jsou uloženy tak, aby na ně bylo vidět. Mít je zavřené někde v šupleti, to by mě zkrátka netěšilo, rád se na ně dívám. A také mě moc baví reakce když ke mně někdo přijde do pracovny a pohled na tuhle dýmkovou skříň dotyčnému doslova vyrazí dech, zkrátka v množství je síla. Dýmky jsou krásné a velice dekorativní předměty, byla by věčná škoda je nevystavit. 


Dost jsem uvažoval o celé dýmkové skříni (a nejspíš na ni časem také dojde), ale zatím jsem si vymyslel jedno docela pěkné řešení. Uprostřed obývací stěny mám prosklenou (a dokonce osvětlenou) skříňku s různými starými hrnečky, skleničkami, těžítky atd. ještě pro prarodičích. Říkal jsem si že vlastně nic z toho nepotřebuju, tak jsem část přemístil a uvolnil si jedno oddělení na dýmky. Stojánky mám z Etrafiky (dostal jsem je od rodičů k narozeninám), jsou to dřevěné stojánky s drátěnou konstrukcí a vyrábí je Pavel Hodula. Skvěle se mi tam vešly, mám tam šest stojánků pro pět dýmek, takže jsem tam udělal hezký domov třiceti dalším dýmkám. Je dost možné, že časem ještě přemístím to sklo a porcelán v horním oddělení, pak je tu ještě další níže. A pokud se mi i to povede zaplnit, pak opět dojde na záludnou otázku "kam s nimi?"

Žádné komentáře:

Okomentovat