úterý 24. dubna 2012

Nevill handmade - facelift

Tahle dýmka není nová, už to bude nějaký ten pátek co jsem ji vyráběl na workshopu u Honzy Kloučka v Kostelci nad Černými lesy. Také jsem o ní již psal (odkaz zde). Nebyla to zas tak špatná dýmka, ale zkrátka před dvěma týdny mě popadla chuť zase nějakou dýmku rustikovat a tahle neměla až tak úplně skvělou kresbu, tak se mi k tomuto účelu zdála vhodná. A takto vypadá výsledek:


Udělal jsem na ní opět velice jemný rustik modelářskou frézkou Proxxon, stejný jsem použil na buldoček od BPK. Opět to byla taková ta moje "metoda tetovací jehlou", kdy jsem frézkou oťukával dýmku. U téhle dýmky tu ovšem byl rozdíl, dřevo bylo mnohem tvrdší, takže jsem nemusel být tak opatrný a nemusel jsem se bát trochu přitlačit. Bylo to pracné, ale musím říct že mě to poměrně bavilo.

Za výslednou podobu musím poděkovat Honzovi Kloučkovi, který mi na ní udělal šelakovou povrchovou úpravu. S výsledkem jsem velice spokojený, vypadá to tak trochu jako jemné pískování, místy trochu prosvítá původní kresba dřeva. Do ruky je ten povrch také velice příjemný. Tu dýmku jsem předtím bohužel nevážil, ale je možné že rustikování jí nějaký ten gram ubralo, teď má necelých 37g. Třeba si zase někdy vyberu další dýmku na rustikování, uvidíme...

Žádné komentáře:

Okomentovat