Ryderova
kampaň je dodatečné rozšíření hry Dead Island vydané v lednu
2012. Hrdinou za kterého se hraje je tentokrát Ryder White,
plukovník bezpečnostních složek ostrova Banoi. Ryder by měl být
tou tajuplnou postavou z hlavního příběhu co komunikuje s
přeživšími přes vysílačku a říká jim že se musí i s nově
vyvinutou vakcínou musí dostat za ním do banoiské věznice s
nejvyšší ostrahou. A právě tady se ukáže že to bylo všechno
tak trochu jinak. Příběh začíná tím že Ryder velí vrtulníku
který má ve městě Moresby vyhodit do vzduchu most. Během letu
jeden z vojáků neustále kašle a zdá se že je nemocný, posléze
se změní v zombie a napadne zbytek posádky, vrtulník se zřítí
a jako jediný přežije Ryder, jak jinak. Ten se snaží zavolat si
pomoc, měla jej vyzvednout speciální jednotka, ale s tou byl
ztracen kontakt. Mezitím dostává zprávy od své ženy Emily,
která je lékařkou právě v banoiské věznici, říká že
přežila, pomohl jí jeden z vězňů jménem Kevin a snaží se
spolu pomoci nakaženým. Později je nakaženými vězni sama
pokousána a začíná boj o čas. Ryder se od Kevina dozvídá že
skupina přeživších veze vakcínu od místních vědců a musí se
tedy probojovat městem a dostat se také do věznice. V Kevinovi
pozná Charona, nejnebezpečnějšího hackera na světě, to on
předtím celou dobu komunikoval s přeživšími a představoval se
Ryderovým jménem. Následuje konfrontace s našimi hrdiny z
hlavního příběhu, Ryder je pokousán vlastní ženou Emily, nyní
již plně přeměněnou v zombie, v zoufalství si sám píchne
anti-zombie vakcínu a změní se v to nejšílenější monstrum
proti kterému během hry bojujeme, zbytek již je znám, jen se
zopakuje taková rekapitulace konce příběhu, Kevin/Charon pilotuje
vrtulník s ostatními postavami včetně domorodé dívky která v
sobě nese zombie virus a letí vstříc krásnému západu slunce.
Pokud
jde o styl hry, je velice odlišný od původního Dead Island. Ryder
je voják a tak je logické že používá především střelné
zbraně. Nezačíná od nuly, ale od levelu 15, což je víceméně
jedno, protože má všechny dovednosti jaké potřebuje, nemusí
zvyšovat svůj level a učit se nic dalšího. Po zkušenostech z
předchozí hry jsem samozřejmě měl zpočátku tendenci používat
chladné zbraně abych šetřil střelivem a nechápal jsem jak je
vůbec možné ubránit se tak ohromnému množství nepřátel. Pak
jsem pochopil že jinak než střelnými zbraněmi to prostě nejde,
Ryder se navíc velmi rychle dostane k několika střelným zbraním,
občas mine i nějaký ten kulomet na střeše nebo na vojenském
vozidle. Ale i s tím kulometem má co dělat aby se ubránil,
nepřátel je mnoho a valí se ze všech stran. Myslím že nejtěžší
část byla na začátku, kdy se Ryder musí ve městě Moresby
probít kanalizací, nepřátel tu bylo opravdu neskutečné
množství, už jsem to téměř vzdal, ale nakonec se dobrá věc
podařila. Tahle část hry je opravdu mnohem svižnější, mnohem
akčnější. Nepřátelé se valí ze všech stran a problémem není
ani tak nedostatek střeliva jako spíš že nestíháte dobíjet
zbraně. Ale je to podobně jako v části hlavní hry ve věznici
(kam se Ryder samozřejmě také přesune) – je tu velké množství
plynových bomb a hasících přístrojů po zdech, tak nějak se
počítá s tím že je hráče napadne využít a nebude ty desítky
zombíků zabíjet ručně, jinými slovy zdánlivá přesila
nepřátel se tu hodně vyrovnává. Oproti hlavní hře jsou střelné
zbraně v Ryderových rukou o hodně výkonnější než když jsem s
nimi občas zacházel v kampani za Logana (možná že je to dáno
tím že Logan na ně neměl výcvik). I velké zombíky jako je Thug
tady lze skolit jednou nebo dvěma ranami z brokovnice, tedy pokud
střílíte zblízka, protože na dálku brokovnicí pochopitelně
moc škody nenaděláte. Výrobu a nákup zbraní si v téhle kampani
také moc neužijete, střelné zbraně navíc v celé hře, na
rozdíl od chladných, vůbec nemusíte opravovat, zkrátka vše je
zaměřeno samotnou akci, bez nějakého zbytečného zdržování.
Soundtrack
ke hře Dead Island dělal Pavel Blaszczak, poměrně zkušený
skladatel hudby k počítačovým hrám. Ze známějších her dělal
v poslední době např. soundtrack ke hrám Zaklínač nebo The Call
of Juarez. Celý soundtrack se nese v takovém velmi pochmurném
duchu, počínaje titulní skladbou která stále zní v hlavním
menu hry. Skvěle podkresluje atmosféru celé hry, je tu akce,
strach, hrůza, beznaděj. Ve skladbách jako Lifeguard Theme nebo
Sad Church se k tomu všemu přidává i smutek, je tu snad i jistý
náznak naděje, vždyť náš hrdina je jediný kdo může těm
ostatním lidem pomoci. Já osobně tenhle soundtrack hodnotím velmi
vysoko, bez něj by ta hra zdaleka podle mě tak dobře nefungovala,
bylo by to jen pobíjení zombíků, nic víc.
Z
hlavní části hry jsem byl poněkud rozpačitý, od určitého
momentu se ze zábavy začínala stávat spíš rutina a těžká
dřina, možná si tvůrci mohli odpustit to neustále probíjení se
tam a zpátky, opakování již opakovaného. Na druhou stranu
samozřejmě chápu že zombie apokalypsa v podstatě nemá být
žádná sranda, je to nikdy nekončící boj o přežití. Ryderova
kampaň to podle mě hodně vylepšila, udělala z toho přesně tu
svižnou akci bez zbytečného zdržování, jakou jsem od té hry
původně očekával. Sice trochu pozdě, ale přece. Asi tak za
měsíc by mělo vyjít pokračování Dead Island Riptide, tak budu
doufat že se ponese spíše v duchu Ryderovi kampaně. Pokud máte
chuť zažít zombie apokalypsu a nevylekají vás ty stovky zombíků
a potoky krve, pak je to přesně hra jakou hledáte...
Žádné komentáře:
Okomentovat