neděle 17. března 2013

Dead Island – Ryder White's Campaign, Soundtrack a další


Ryderova kampaň je dodatečné rozšíření hry Dead Island vydané v lednu 2012. Hrdinou za kterého se hraje je tentokrát Ryder White, plukovník bezpečnostních složek ostrova Banoi. Ryder by měl být tou tajuplnou postavou z hlavního příběhu co komunikuje s přeživšími přes vysílačku a říká jim že se musí i s nově vyvinutou vakcínou musí dostat za ním do banoiské věznice s nejvyšší ostrahou. A právě tady se ukáže že to bylo všechno tak trochu jinak. Příběh začíná tím že Ryder velí vrtulníku který má ve městě Moresby vyhodit do vzduchu most. Během letu jeden z vojáků neustále kašle a zdá se že je nemocný, posléze se změní v zombie a napadne zbytek posádky, vrtulník se zřítí a jako jediný přežije Ryder, jak jinak. Ten se snaží zavolat si pomoc, měla jej vyzvednout speciální jednotka, ale s tou byl ztracen kontakt. Mezitím dostává zprávy od své ženy Emily, která je lékařkou právě v banoiské věznici, říká že přežila, pomohl jí jeden z vězňů jménem Kevin a snaží se spolu pomoci nakaženým. Později je nakaženými vězni sama pokousána a začíná boj o čas. Ryder se od Kevina dozvídá že skupina přeživších veze vakcínu od místních vědců a musí se tedy probojovat městem a dostat se také do věznice. V Kevinovi pozná Charona, nejnebezpečnějšího hackera na světě, to on předtím celou dobu komunikoval s přeživšími a představoval se Ryderovým jménem. Následuje konfrontace s našimi hrdiny z hlavního příběhu, Ryder je pokousán vlastní ženou Emily, nyní již plně přeměněnou v zombie, v zoufalství si sám píchne anti-zombie vakcínu a změní se v to nejšílenější monstrum proti kterému během hry bojujeme, zbytek již je znám, jen se zopakuje taková rekapitulace konce příběhu, Kevin/Charon pilotuje vrtulník s ostatními postavami včetně domorodé dívky která v sobě nese zombie virus a letí vstříc krásnému západu slunce.


Pokud jde o styl hry, je velice odlišný od původního Dead Island. Ryder je voják a tak je logické že používá především střelné zbraně. Nezačíná od nuly, ale od levelu 15, což je víceméně jedno, protože má všechny dovednosti jaké potřebuje, nemusí zvyšovat svůj level a učit se nic dalšího. Po zkušenostech z předchozí hry jsem samozřejmě měl zpočátku tendenci používat chladné zbraně abych šetřil střelivem a nechápal jsem jak je vůbec možné ubránit se tak ohromnému množství nepřátel. Pak jsem pochopil že jinak než střelnými zbraněmi to prostě nejde, Ryder se navíc velmi rychle dostane k několika střelným zbraním, občas mine i nějaký ten kulomet na střeše nebo na vojenském vozidle. Ale i s tím kulometem má co dělat aby se ubránil, nepřátel je mnoho a valí se ze všech stran. Myslím že nejtěžší část byla na začátku, kdy se Ryder musí ve městě Moresby probít kanalizací, nepřátel tu bylo opravdu neskutečné množství, už jsem to téměř vzdal, ale nakonec se dobrá věc podařila. Tahle část hry je opravdu mnohem svižnější, mnohem akčnější. Nepřátelé se valí ze všech stran a problémem není ani tak nedostatek střeliva jako spíš že nestíháte dobíjet zbraně. Ale je to podobně jako v části hlavní hry ve věznici (kam se Ryder samozřejmě také přesune) – je tu velké množství plynových bomb a hasících přístrojů po zdech, tak nějak se počítá s tím že je hráče napadne využít a nebude ty desítky zombíků zabíjet ručně, jinými slovy zdánlivá přesila nepřátel se tu hodně vyrovnává. Oproti hlavní hře jsou střelné zbraně v Ryderových rukou o hodně výkonnější než když jsem s nimi občas zacházel v kampani za Logana (možná že je to dáno tím že Logan na ně neměl výcvik). I velké zombíky jako je Thug tady lze skolit jednou nebo dvěma ranami z brokovnice, tedy pokud střílíte zblízka, protože na dálku brokovnicí pochopitelně moc škody nenaděláte. Výrobu a nákup zbraní si v téhle kampani také moc neužijete, střelné zbraně navíc v celé hře, na rozdíl od chladných, vůbec nemusíte opravovat, zkrátka vše je zaměřeno samotnou akci, bez nějakého zbytečného zdržování.


Soundtrack ke hře Dead Island dělal Pavel Blaszczak, poměrně zkušený skladatel hudby k počítačovým hrám. Ze známějších her dělal v poslední době např. soundtrack ke hrám Zaklínač nebo The Call of Juarez. Celý soundtrack se nese v takovém velmi pochmurném duchu, počínaje titulní skladbou která stále zní v hlavním menu hry. Skvěle podkresluje atmosféru celé hry, je tu akce, strach, hrůza, beznaděj. Ve skladbách jako Lifeguard Theme nebo Sad Church se k tomu všemu přidává i smutek, je tu snad i jistý náznak naděje, vždyť náš hrdina je jediný kdo může těm ostatním lidem pomoci. Já osobně tenhle soundtrack hodnotím velmi vysoko, bez něj by ta hra zdaleka podle mě tak dobře nefungovala, bylo by to jen pobíjení zombíků, nic víc.

Z hlavní části hry jsem byl poněkud rozpačitý, od určitého momentu se ze zábavy začínala stávat spíš rutina a těžká dřina, možná si tvůrci mohli odpustit to neustále probíjení se tam a zpátky, opakování již opakovaného. Na druhou stranu samozřejmě chápu že zombie apokalypsa v podstatě nemá být žádná sranda, je to nikdy nekončící boj o přežití. Ryderova kampaň to podle mě hodně vylepšila, udělala z toho přesně tu svižnou akci bez zbytečného zdržování, jakou jsem od té hry původně očekával. Sice trochu pozdě, ale přece. Asi tak za měsíc by mělo vyjít pokračování Dead Island Riptide, tak budu doufat že se ponese spíše v duchu Ryderovi kampaně. Pokud máte chuť zažít zombie apokalypsu a nevylekají vás ty stovky zombíků a potoky krve, pak je to přesně hra jakou hledáte...

Žádné komentáře:

Okomentovat