sobota 11. května 2013

Nevill - Handmade Freehand 2/13

Další moje vlastní výroba, tuhle dýmku jsem vlastně vyráběl dřív než tu předchozí, ale její dokončení se trochu protáhlo, proto jsem jí dal pořadové číslo 2/13. Tvar je v podstatě velmi podobný jako u předchozí dýmky, jen náústek tentokrát není sedlový a tvar je celkově mnohem mohutnější. 


Opět jde o výrobu z hobby bloku. Kresba dřeva sama o sobě nebyla až tak zlá, ale na druhou stranu nic zázračného co by byl hřích přejet rustikem. A já rustikuju opravdu velmi rád, takže povrchová úprava byla celkem jasná. Závěrečné přeleštění karnaubou pro mě udělal Martin "Rubenstein" Peleška a říkal mi že už je to asi poslední dýmka co mi takhle dodělával, že si přeci nebude podporovat konkurenci. Martin má výborný smysl pro humor, nedávno jsem měl v ruce jeho nejnovější dýmky a musím uznat že to je úplně jiná úroveň... :-)

Dýmka je to už spíše trochu větší, na délku má 15cm, hlavička je vysoká něco málo přes 5cm. Váha kolem 73g z toho nedělá zrovna dýmku co by se dala pořád držet mezi zuby, ale to už je věc zvyku a vytrénované čelisti, udržet se samozřejmě chvíli dá. Provedení je filtrové, s rustikem jsem jako obvykle pokračoval i na část náústku, trochu se to zde odleštilo, ale i tak se mi to líbí. 


Z dýmky 1/13 běžně kouřím, u téhle zatím nejsem rozhodnutý, ale jistě si své uplatnění najde. Osobně bych řekl že 1/13 se mi povedla více, nenechal jsem na ní tolik dřeva a ten tvar je propracovanější. Ale zase tam mám schůdeček mezi náústkem a krčkem, což tady v takové míře není. Stále se je co učit, a při výrobě dýmek to jinak než samotnou praxí nejde...

Update - šťastným majitelem téhle dýmky je můj kolega z PPNSD a kamarád David Švancar. 

Žádné komentáře:

Okomentovat