čtvrtek 18. července 2013

Nevill handmade - Dark Bent 6/13

Další experimentální dýmka z hobby bloku. Na dřevu bylo více kazů a nějaká ta prasklinka a kresba také nebyla žádná sláva, takže to byla celkem jasná volba na první použití tmavého mořidla. Ještě napůl hotový tvar jsem ukazoval na našem pravidelném srazu kamarádům z PPNSD, první reakce byly stejné, že je tam poněkud nepoměr mezi útlým krčkem a tou velkou hlavičkou, že by se to dalo trochu víc probrat a zeštíhlit. Na tom určitě něco je, zkusím něco podobného příště, nicméně tady jsem právě chtěl udělat tu rovnou linii co hezky kopíruje bradu když se dýmka drží v zubech a z ní pak vystupuje ta výrazná hlavička, vypadá to tak trochu jako saxofon. 


Použil jsem jako obvykle své různé rašple a smirkový papír, moje výrobní postupy jsou zkrátka velice manuální. Drobný rustik jsem opět dělal frézkou Proxxon a mám pocit že to rustikování mi jde čím dál rychleji. Na povrchovou úpravu jsem použil tmavé mořidlo a parafínový olej, dnes ráno jsem to ještě přeleštil karnaubským voskem. Na kotouči je vidět že to mořidlo se trochu odleštilo, budu doufat že to stačilo a nebude to při kouření špinit ruce. Výsledná povrchová úprava se mi líbí, do tmavé barvy trochu prosvítá světlejší kresba, drobný rustik se trochu odleštil a trochu to připomíná pískování. Tuhle povrchovou úpravu zcela jistě v budoucnu použiju. 


Je to taková spíše větší dýmka, na délku má 14cm, na výšku zhruba 5,5cm. Stěny jsou silnější, mají kolem centimetru. Tabákovou komoru jsem trochu rozšiřoval, takže se do téhle dýmky vejde slušná nálož tabáku. Připouštím že tenhle kousek není až tak precizní, možná jsem některé věci trochu uspěchal tím jak jsem byl zvědavý na použití mořidla a už už jsem to chtěl vyzkoušet. Ale výsledek myslím není až tak zlý a zas jsem se při té výrobě něco málo naučil.

Žádné komentáře:

Okomentovat