úterý 16. července 2013

Nevill handmade - Sunshine Poker 5/13

Další dýmka z hobby bloku, tentokrát poker. Začal jsem té dýmce říkat Sunshine Poker, protože výslednou barvu získala po několika nátěrech parafínovým olejem a sušil jsem ji na slunci a dřevo dostalo takovou příjemně medovou barvu. 


S výrobou to jako obvykle nebylo snadné. Nevím jak se mi to povedlo nebo zda to byla už vada z výroby, ale na krčku jsou dvě malé praskliny u který jsem uvažoval zda je nestáhnu nějakým kroužkem, ale nakonec jsem to nechal být. Jinak na pokeru se samozřejmě musí dbát na to aby dýmka byla správně vyvážena a stabilně stála na spodku aniž by se převážila dozadu že by si náústek sedal na stůl. Snadno se to řekne, hůř udělá. Původně byla ta dýmka vyšší, ale právě z důvodu stability jsem musel trochu ubrat, ale s výsledkem jsem spokojen.


Jako povrchovou úpravu jsem zvolil svůj oblíbený drobný rustik, se kterým jsem pokračoval až na část náústku. Dýmku jsem zbarvil parafínovým olejem a na závěr ještě přeleštil carnaubským voskem. Na výšku má necelých 5cm, na délku 15cm. Stěny jsem nechal silnější, mají okolo centimetru. V zubech se udržet dá, i když je to spíše dýmka do ruky nebo právě k tomu aby si ji člověk pěkně odložil na stůl. 


Na závěr ještě přidám detail rustiku a kresby dřeva která zde prosvítá. Dýmka je to zatím nekouřená a teprve čeká na další použití. S ohledem na lehce naprasklý krček si ji nejspíš nechám pro sebe, ale uvidíme...

1 komentář:

  1. Hodně příjemný odstín s kterým se v běžné produkcí člověk nepotká. Nenapadlo by mě že to je jen parafín bez moření. Co jsem zkoušel namátkou olivový, tak následné přeleštění karnaubou je pak problém, zůstávají mastné fleky, karnauba se správně neroztáhne. Honza

    OdpovědětVymazat