čtvrtek 12. září 2013

Přemysl Omrt - XXL 14/11

Na červnovém Klání zemí Koruny české jsem neodolal a pořídil si další dýmku od Přemka Omrta. Prostě mě hned zaujala, prohlížel jsem si tam spoustu dýmek jak od Přemka, tak i od dalších výrobců, ale stejně jsem se pak zase vracel zpátky k téhle, až jsem ji koupil. Přemek o ní říkal že to je moc dobrá dýmka a za slušnou cenu, což byla naprostá pravda.


Je na ní vyraženo XXL 14/11. Na první pohled to není až tak ohromně velká dýmka, zdaleka nedosahuje např. velikosti XXL freehandu co jsem od Přemka koupil loni v Dalešicích. Nicméně do kategorie velkých dýmek bych ji jistě zařadil, protože tabáku se do ní vejde spousta. Na výšku má 5cm, na délku 13cm a váha 71g napovídá že to není až tak úplně malá dýmka, vlastně je to pořádný kousek dřeva. Jinak podle číslovky tu dýmku Přemek vyrobil v roce 2011, ale nevzpomínám si že bych ji na nějaké dýmkařské akci předtím viděl. Tím lépe, věřím že jinak by si ji určitě už dávno někdo jiný koupil.


Dýmka nese Přemkův typický rukopis - hranky, zaoblení a nechybí ani ponechané plato na jedné straně. Kresba je na jedné straně, předku a vršku grain, na druhé straně a spodku jsou hezká ptačí očka. Náústek akrylový ve filtrovém provedení na 9mm. Akrylu rozhodně dávám přednost, protože údržba ebonitových náústků, to je věčný a nikdy nekončící boj...

V ruce sedí perfektně a i když 71g už je na dýmku nějaká váha, dá se mezi zuby držet velice pohodlně, je dobře vyvážená. Přesně to co mám na Přemkových dýmkách rád - má to promyšlené do posledního detailu a všechno musí být nejen pěkné, ale také zcela funkční.


Kouřím z ní Dunhill Elizabethan Mixture a až mě přestane bolet ruka tak to zřejmě bude jedna z prvních dýmek, ze kterých si zapálím. Jinak fotky jsou takové trochu improvizované, zrcadlovku neudržím, tak jsem fotil z mobilu a není to zrovna velká sláva. A tohle jsem do značné míry psal na tabletu přes mobilní aplikaci Blogger. Jde to docela dobře, jen mi v tom nějak nešlo naházet fotky přímo do textu, tak jsem to musel trochu doladit na počítači.


Na závěr ještě přidám fotku z Klání, na které je Přemek se svými dýmkami.

Žádné komentáře:

Okomentovat