sobota 15. března 2014

BPK Bulldog (facelift by Nevill)

V prodejně Etrafika Praha zařadili mezi svůj sortiment také dýmky z prosečské továrny BPK. Dá se říct že tahle značka představuje zároveň to nejhorší i nejlepší z české výroby dýmek. Co myslím tím nejhorším asi nemusím rozvádět, tím nejlepším myslím ty různé klasické tvary a zejména pak český buldoček, který se na prosečsku vyrábí již dlouhá desetiletí. Je to jeden z mých nejoblíbenějších tvarů a tak jsem si tam vybral jeden ze tří co měli v nabídce a předělal povrchovou úpravu, výsledek vypadá takto:


Ale vezměme to popořadě. Původně měla ta dýmka takový divný lak v hnědočervené barvě. Kresba na jedné straně relativně ušla (fotil jsem to schválně z té lepší strany), na druhé byla taková dost jalová. Nebylo to nijak těžké rozhodnutí že tohle prostě musí pryč.


Smirkovým papírem to šlo odstranit poměrně dobře, hned se objevila spousta kytů. Nepočítal jsem je všechny, ale určitě jich bylo víc než deset, zejména pak na druhé straně.


Pak jsem se už pustil do svého oblíbeného jemného rustiku který dělám frézkou Proxxon. Zajel jsem tradičně trochu do náústku a udělal tam takový rustikovaný "prstýnek". Původně jsem měl v úmyslu to více odleštit, ale říkal jsem si že zvlášť z té jedné strany by to nevypadalo moc pěkně, tak jsem tu dýmku nakonec nechal takhle tmavou.

Na délku má 12,5cm, na výšku zhruba 4cm, velikostí se myslím nijak neliší od těch ostatních buldočích dýmek co mám ve sbírce. Váží 61g, což je myslím odpovídající. Býval bych řekl že váží méně, v ruce mi připadá poměrně lehká, ale váha zkrátka nelže.


Na závěr, přidám ještě fotku z druhé strany (tady je celkem vtipně vidět jak je každý snímek focený za úplně jiné světelnosti). Práce na téhle dýmce mě hodně bavila, vůbec nějak sleduju že to rustikování a moření mě baví víc než samotné broušení dýmky. Jak s touhle dýmkou naložím zatím nevím, ale ona si své využití jistě najde.

Update - novým majitelem této dýmky je Kryštof Boháček, kamarád a kolega z našeho spolku PPNSD.

Žádné komentáře:

Okomentovat