pátek 17. července 2015

Nevill Handmade - Panel Billiard 05/15

Další dýmka z polotovaru koupeného v prodejně Etrafika Praha v Blanické. Tenhle tvar jsem sice už letos jeden dělal, byla to dýmka 02/15, ale je to zkrátka velice povedený tvar a říkal jsem si že by to v jemném rustiku mohlo vypadat pěkně. Jak vidíte, na rustik opět nedošlo, protože na mě při broušení a leštění vykoukla poměrně hezká kresba. Natolik hezká, že jsem si řekl že to prostě musím zkusit udělat jako hladkou světlou dýmku.


Bylo to únavná a velice frustrující práce kdy jsem si mockrát říkal že už by to mohlo být a zas jsem našel další drobné škrábance, ale myslím že se to nakonec povedlo. Ke konci jsem ji natřel tmavým mořidlem, které jsem posléze odleštil, nedovedu říct jestli to trochu pomohlo kontrastu kresby, snad ano. Na závěr jsem ji natřel parafinovým olejem a vyleštil na jemném kotouči.


Na délku má 14,5cm, na výšku 5cm a váží lehce přes 53g. Myslím že je to taková příjemná střední velikost. Náústek je ebonitový na 9mm filtr, na jeho konci směrem ke krčku dýmky jsem jej ozdobil svým rustikovaným kroužkem. Oproti předchozímu panelu jsem náústek o trochu více ohnul. Na tomhle tvaru se mi líbí že na první pohled to nepůsobí jako příliš robustní dýmka, ale zdání klame, má poctivé 1cm silné stěny.


Na závěr přidám ještě detail hlavičky, to jsem prostě musel udělat v hladké. Na to že jde o polotovar je to velice pěkně posazené do dřeva, po stranách grain, předek, spodek a vršek pěkná ptačí očka. Jak s touhle dýmkou naložím ještě nevím, ale jistě si najde své využití. Pokud jde o hladkou povrchovou úpravu, je to momentálně nejlepší dýmka jakou jsem dělal.

Update - šťastným novým majitelem této dýmky je Lukáš Tingl, kamarád z pražské buňky Dýmka.net.

Žádné komentáře:

Okomentovat