neděle 28. února 2016

Nevill Handmade - Bent 01/16

První letošní dýmka z polotovaru, vlastně jsem na ní asi nejvíc práce udělal během minulého týdne, ale zbývalo ještě ohnout náústek a vyleštit ji, to jsem udělal dnes dopoledne. Podobnou jsem dělal před rokem, shodou okolností to byla první dýmka roku 2015. U té jsem ovšem dělal mnohem hlubší rustik, u této jsem jej udělal naopak velice jemný, vypadá to spíš jako pískování. 


Obvykle rád fotím dýmky poránu na stolku ve své zimní zahradě, když tam pěkně svítí slunce. Slunečné počasí se dnes bohužel nekonalo, takže jsem nakonec fotil s bleskem aby byla lépe vidět povrchová úprava a jak tam trochu prosvítá kresba dřeva, bez blesku to vypadalo že je ta dýmka prostě tmavě hnědá.

Na výšku má 5,5cm, na délku 14cm, je to identický polotovar jako u té loňské dýmky, jediný rozdíl je zde ve váze. Hrubý rustik té loňské dýmce možná ubral nějaký pár gramů na váze, váží 56g. Briarové přířezy samozřejmě nikdy neváží úplně stejně, třeba ten rozdíl ani nemusí být ubraným materiálem, těžko říct. Ta letošní váží 64g, ne že by to byl nějaký citelný rozdíl. Je to bentka a mezi zuby se dá udržet naprosto bez problému.


Je to dýmka ve filtrovém provedení na 9mm. Náústek je ebonitový a je (jak jinak?) ozdobený mým rustikovaným kroužkem. Zatím jsem se ještě nerozhodl jak s ní naložím, ale je fakt že mám relativně málo dýmek na latakii, na to by se asi mohla hodit. Teď z hlavy jsem těch latakiových dýmek v mé sbírce napočítal jedenáct, většinou jsou hodně velké (tím myslím např. Peterson House Pipe nebo XXL dýmku od Přemka Omrta). Tohle je rozměr který se mi zdá tak akorát...

Žádné komentáře:

Okomentovat