sobota 30. ledna 2016

Falcon bent s meršánovou hlavičkou

Dýmkový tabák se dá kouřit z ledasčeho, dokonce i ze lžíce na zmrzlinu na kterou se našroubuje seříznutý golfový míček. Ano, taková bývá nejčastější reakce na nejnovější přírůstek do mé sbírky - zahnutou verzi dýmky Falcon s hlavičkou která je z mořské pěny.


O dýmce Falcon jsem zde již psal jeden článek, takže se nebudu opakovat. Meršánovou hlavičku k Falconu jsem vždycky chtěl (to obvykle říkám u všech dýmek co si pořizuju), před časem jsem nějaké viděl na nějakém americkém dýmkařském foru a říkal jsem si že to je skvělý nápad. A pak se jich několik objevilo na Etrafice, tomu se zkrátka nedalo odolat. Falcon samozřejmě vyrábí hlavičky s meršánovou vložkou, nicméně ta vložka samozřejmě zabere trochu místa v tabákové komoře, takže je to potom dost malý kotlík. Zase nejde o tak křehkou záležitost jako u hlavičky která je celá z mořské pěny, ale to jsou vždycky výhody a nevýhody, záleží jaké má kdo priority. Obecně má Falcon tu výhodu že po dokouření se ta dýmka vyčistí, našroubuje se další hlavička člověk si hned může dát další dýmku. Tahle věc u meršánové hlavičky vcelku odpadá, pěnovka se po vyčištění dá klidně projet znovu. A samozřejmě krásně vypadá jak se při nakuřování postupně začíná barvit.


S touhle hlavičkou jsem měl trochu trable při nasazení na rovný Falcon - jak se zdá, občas je ten jejich atypický závit o něco kratší, což u originálních hlaviček nikdy není problém, nicméně tohle není originální výrobek, možná je tam nějaká desetina milimetru jinak, zkrátka na ten můj Falcon se to šroubovalo velice obtížně a netěsnilo to dokonale. Nakonec jsem spojil příjemné s užitečným a pořídil jsem si zahnuté provedení, které mi ve sbírce dosud chybělo. Jakub Rolčík v prodejně Etrafika Praha v Blanické byl tak laskav že mi vyndal několik Falconů a zkoušeli jsme na který to půjde dobře našroubovat, ve finále zůstaly dva, jeden hnědý a jeden stříbrný, stříbrný se mi líbil víc. 


Bylo to tedy "dentální" provedení pro lidi se zubní náhradou (jiné bohužel nebylo a mně se nechtělo čekat než by se objednalo to standardní) kde je na horní straně skusu takový výstupek, ale to jsem doma zkrátka zbrousil do normální podoby (kutil si vždycky poradí, že?). Snad této úpravy nebudu jednou ve stáří litovat...

Na fotce to asi nebude úplně dobře vidět, ale závit je z nějakého plastu, takže by měl vydržet, ono vyřezat ten závit do mořské pěny by kvůli její křehkosti ani nešlo. Jinak samotná hlavička váží 25g, spolu s dýmkou váží 41g, to je vcelku rozumné, dá se to bez problému udržet v zubech.  


Zde je pro srovnání originální hlavička co k tomu mám, je to taková z těch menších. Ten rustik se mi moc líbí, někdy se pokusím jej napodobit, myslím že když dám na frézku takovou tu tenkou gravírovací hlavici a půjdu víc do hloubky tak by se teoreticky mělo dosáhnout podobného výsledku.


A tady je ještě jedno srovnání - menší hlavička Falcon, meršánová hlavička a větší hlavička. Ta meršánová má kapacitu tabákové komory zhruba na úrovni té velké originální hlavičky. 

Tímhle jsem v podstatě spojil tři taková moje dýmkařská přání do jednoho. Chtěl jsem zahnutý Falcon, chtěl jsem na něj meršánovou hlavičku a pak jsem si před lety, ve svých dýmkařských začátcích, hrozně přál mít pěnovku Vauen Meerschaum Golf, ale ta tenkrát nebyla v mých finančních možnostech. 

Pokud jde o kuřácké vlastnosti, je to srovnatelné s jakoukoli jinou pěnovkou, navíc Falcon nabízí výhodu velice suchého a chladného kouře. Na Falconu se mi ta meršánová hlavička moc líbí, připadá mi to jako taková kombinace staré a nové doby, je to tradiční a zároveň moderní. 

Žádné komentáře:

Okomentovat