neděle 5. června 2016

3. Kouření U splavu

V sobotu 4.6.2016 se konal již třetí ročník soutěže v pomalém kouření dýmky "Kouření U splavu" v prostorách zahradní restaurace U splavu v Praze - Uhříněvsi. Soutěž opět pořádal Michal Novák společně se svým klubem Pipemakers, jehož členy jsou dále Přemek Omrt a Robert Kněz.

Od nás z Radotína je to celkem pěkný výlet příměstským vlakem na Hlavní nádraží a odtud dalším do Uhříněvsi, s nějakým tím čekáním na další vlak asi tak hodina cesty. Předpověď počasí byla poněkud rozporuplná, někde slibovali bouřky a přeháňky, někde zase ne. Bylo mi jasné že ať se obléknu jakkoliv, bude to špatně, takže jsem zvolil kompromis a vzal si lehké kalhoty, triko a mikinu. Mikinu jsem už ve vlaku odložil do batohu, ale ráno to opravdu moc nevypadalo, u nás byla docela mlha a teplo také zrovna nebylo, teprve později se vyčasilo. V Uhříněvsi jsem se zrovna trefil do chvíle kdy jel další místní autobus až za čtvrt hodiny, tak jsem se k restauraci U splavu pěkně prošel pěšky a dorazil asi v půl dvanácté.


Na místě už byl samozřejmě Michal Novák a několik dalších přátel, zasedl jsem k našemu stolu pipE-clubu Dýmka.net, zchladil se pivem a šel se podívat co tam měli pěkného. Svoje dýmky tu samozřejmě měl Míchal Novák a dále tu měl dýmky Přemek Omrt - od něj jsem si koupil jednu opravdu moc pěknou dýmku, časem o ní jistě napíšu. Nechyběl pan Polívka z firmy TTI, jeden ze sponzorů soutěže, který tu měl ochutnávku tabáků Dunhill a Davidoff a také se u něj daly tabáky nakoupit za příznivé ceny, já si koupil plechovku Dunhill Three Years Matured Virginia, který mi už téměř dochází. 

(po soutěži - moje oblíbená latakiová Stanwellka)

Soutěž je to spíše neformální, soutěžní dýmku má každý svoji, stejně tak dusátko, tabák a zápalky jsou společné. Soutěžním tabákem byl Dunhill Mixture BB 1938, což je taková velice jemná latakiová směs. Ze zapalování venku na zahrádce máme vždycky všichni obavy, sirky a vítr dohromady moc nefungují, nicméně ani tentokrát s tím nebyl žádný problém. Sirky značky Davidoff jsou prostě kvalitní a perfektně hoří. Tabák také hořel dobře, řekl bych až moc dobře. Už jsem si říkal že bych se mohl přehoupnout přes ten hodinový čas, ale zřejmě jsem to moc udusal a udělal jsem si na dně tradiční nehořlavý tabákový špuntík a náhle mi to zdechlo po padesáté minutě, bylo z toho sedmé místo. 

(Přemek Omrt se svými dýmkami)

Myslím že nikoho nepřekvapilo že soutěž vyhrál Štefan German s časem 1:25:31, druhý byl Aleš Kolodrubec s časem 1:19:32 a na třetím místě byl Robert Kněz s časem 1:15:09. Je tu vidět jak kvalita tabáku, tak především zkušenosti soutěžících - čas na posledním místě tu byl 38 minut, což na soutěžích není zas tak obvyklé.

Kompletní výsledky jsou zde:


Odkaz na moje fotky je zde: https://goo.gl/photos/YNAT72VgshgwnMbD8

Trochu mě mrzí že letošní účast byla slabší, soutěžících nás bylo jen čtrnáct. Ale berme to pozitivně, díky tomu se dostaly ceny opravdu na každého. Já jsem si třeba odnesl krásný skleněný hrnek se siluetou a podpisem Sherlocka Holmese. Z toho mám velkou radost, protože tu mám doma ve velkém paperbacku kompletního Holmese a rád si ty příběhy čtu, teď k tomu budu mít stylový hrnek. 

(Michal Novák ohlašuje že za chvíli začne tombola)

Nesmím zapomenout na specialitu této soutěže, kterou je tombola od dýmky od tří členů klubu Pipemakers, letos to ještě bylo vylepšeno o čtvrtou dýmku kterou věnovala ADK - Asociace dýmkařských klubů (stejně jako do všech soutěží, které pořádá) a vyrobil ji náš kamarád Radek Jůza. Čtyři dýmky na čtrnáct lidí, to už je docela slušná šance výhry, ale zase se mi nepoštěstilo. Každopádně šťastným výhercům ty dýmky ze srdce přeju, jistě z nich budou mít radost. Jakub Antoš si do třetice nevyhrál dýmku od Michala Nováka - Michal už tedy předem hlásil že potřetí by to už nešlo, nicméně Jakub měl rodičovské povinnosti takže na soutěži tentokrát chyběl. Místo něj ji vyhrál Petr Odorčák. Ten měl navíc perfektní odhad když říkal že Přemek Omrt si vyhraje svoji vlastní dýmku, a taky že ano. Přemek ji samozřejmě dal znovu losovat a vyhrál ji Štefan German a myslím že mu přesně sedne, je to zajímavý freehand se spoustou dřeva do šířky, ale velmi nízkým a malým kotlíkem. 

Bylo to příjemné soutěžní posezení, myslím že je opravdu škoda že nedorazilo více lidí, snad to příště bude lepší. Počasí nám přálo, obsluha vcelku zvládala, pivo a jídlo bylo dobré, co víc si přát? Díky Michalovi, jeho organizačnímu týmu a všem sponzorům. A můj velký dík má Lukáš Tingl za odvoz domů, tím mi ušetřil spoustu času. Tak snad zase za rok na shledanou!

1 komentář: