čtvrtek 10. srpna 2017

Kapesní vodní dýmka

Vodní dýmka má v současné době po zákazu kouření takový docela zajímavý status - majitelům čajoven se povedlo prolobbovat si výjimku ze zákazu kouření v restauracích a zákonodárcům se povedlo dát vodním dýmkám plošnou výjimku bez stanovení jakýchkoliv podmínek, takže se vlastně týká všech restaurací, včetně těch co byly již před zákazem nekuřácké. Vodní dýmka přitom není zákonem definována tak jako ostatní tabákové výrobky/pomůcky či elektronické cigarety, takže je zde prostor k různým improvizacím, včetně kombinace vodní a klasické dýmky. Jeden takový pokus již učinil Radek Jůza u svých dvou vodních dýmek kterým dal trefné jméno "Švejk". Ten nápad mě doslova nadchnul a tak jsem se pokusil o něco podobného, zde je výsledek mého experimentu:


Samotná dýmka je z Aliexpress.com, balení obsahuje tělo dýmky, menší nástavec do kterého se dá nastrčit cigareta (pokud např. chcete vyzkoušet jak budou kontrolní orgány reagovat na kouření cigarety z vodní dýmky, to ovšem rozhodně nelze doporučit), dále je tu větší nástavec asi na cigaretový tabák nebo nějaké jiné kuřivo. Nástavec se našroubuje na hliníkovou trubičku se závitem a jednoduše se zasune do těla dýmky. Drží to a těsní díky dvojici O-kroužků. 

Pokud jde o ten můj pokus, nedostal jsem se nějak k  tomu abych si udělal nebo nechal od někoho udělat hlavičku k té dýmce jako ji třeba má Radek a tak jsem zkrátka improvizoval a obětoval na to jednu náhradní hlavičku od Falcona která se mi z nějakého důvodu nikdy nelíbila a použil jsem ji snad jen dvakrát. Trochu jsem rozšířil spodní otvor abych tam napasoval cigaretový nástavec z té kapesní vodní dýmky a opatrně jsem to k tomu přilepil.


Dnes jsem se po pár dnech odhodlal k tomu že bych to nacpal a vyzkoušel. Kouřit se z toho dá, ale za neustálého otravného bublání, kouř se v té dýmce tak nějak hromadí a ta voda se postupně barví od kondenzátu, nakonec to vypadalo jako by v té skleněné nádobce byly chcanky. Zřejmě by zde bylo vhodnější použít nějaké barevné sklo. Nacpal jsem do ní Dunhill Royal Yacht abych zkusil co provede vodní filtrace s virginií. Zdálo se mi že ta chuť je taková poněkud ochuzená a přitom překvapivě štiplavější než při kouření z normální dýmky. Také jak je zde kvůli filtraci přes vodu mnohem silnější tah než obvykle a hlavička se mi přitom dost rozpálila. Po zhruba čtvrt hodině jsem to prostě vzdal, nebylo to pokouření z dýmky které bych si užil. Nechci samozřejmě hned házet vodní dýmku do žita, ještě to někdy zkusím, ale mám takovou obavu že tudy cesta asi nevede...

3 komentáře:

  1. Moc krásná vodní dýmka, vždy se mi libí, když je někde vidím. Ale mám s tím stejný problém jako ty a tak zůstávám u elektronické cigarety a obyčejné dýmky, při zvláštních příležitostech :)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za komentář! Byl to zajímavý experiment, ale znovu jsem se ke kouření téhle vodní dýmky zatím neodhodlal. Takže doma kouřím normální dýmku a do hospody si beru e-dýmku nebo e-cigaretu...

    OdpovědětVymazat
  3. Takovou malou vodní dýmku jsem snad ještě neviděl. Na cestování to musí být super :-) . Já mám jenom klasickou vodní dýmku , takový ten zlatý střed. Nepotřebuji žádnou profi, ale zase na druhou stranu, když už jsem se jednou rozhodl, že si ji koupím, tak jsem nechtěl tu nejobyčejnější a nejlevnější.

    OdpovědětVymazat