sobota 30. června 2018

Monte Bello - český buldoček

Tohle je takový pěkný historický kousek, český buldoček pod značkou Monte Bello ještě z dílny pana Antonína Zieglera z Krásné Hory. Na tuhle dýmku mě upozornil Přemek Omrt, věděl že bych si něco takového rád pořídil a viděl že ji mají ve vetešnictví na Újezdě, tak jsem se tam vypravil a skutečně ji tam měli. V kouřeném stavu, samozřejmě, navíc ji předchozí majitel ještě "vylepšil" silnou vrstvou laku, asi aby více vydržela nebo co...zkrátka vypadalo to takto:


Do péče ji dostal kamarád Radek Jůza, kterému také předzdíváme "král renovací" (protože kromě výroby vlastních dýmek se i velice intenzivně zabývá opravami starých dýmek), a ten z té nepříliš hezké a silně použité dýmky dokázal udělat toto (btw. ta horní fotka je trochu zkreslená foťákem z mobilu, hlavička dýmky sice po opravě trošku ubyla, ale nijak výrazně):


Co mi říkal tak se rozhodl opískovat tu vrstvu laku, což ovšem také sejmulo i část rustiku, takže to nakonec musel i částečně dorustikovat zpátky a udělat novou povrchovou úpravu. Upřímně, docela se divím že mě s tím Radek neposlal do háje, ale asi to nebyla taková hrůza aby to vzdal. Je fakt že už jsem viděl jak zrestauroval dýmky ve výrazně horším stavu, včetně toho že měly propálené dno a tak tam udělal nové, to tedy vážně klobouk dolů co s těmi dýmkami dovede udělat!


Je to opravdu malá dýmka, na délku má 10cm, na výšku 3,5cm a váží nějakých 33g. Náústek je ebonitový a má kovový čep (asi hliník), prý nejspíš není původní, ale ne že by to vadilo, k té dýmce pasuje dobře. Je to takový ten typický "Nasenwärmer", jak říkají Němci. V zubech se dá udržet naprosto bez problému. Kouří se z ní překvapivě dobře, podobně krátkých dýmek mám několik a ne o všech by se dalo říct to samé. Jako tabák jsem do téhle dýmky vybral latakii, prostě mi to k tomu jasně pasuje. Zrovna teď konkrétně jsem v ní měl Ashton Artisan's Mixture.

Žádné komentáře:

Okomentovat