sobota 26. května 2018

Petr Pipes - Billiard Smooth Natural Army

Když se začaly blížit mé čtyřicátiny, říkal jsem si že tato událost vyžaduje nějakou speciální dýmku. Můj první nápad byl, že bych si mohl pořídit nějakou Dunhillku z roku 1978, ovšem ukázalo se, že to není něco až tak úplně jednoduchého. Sehnat ji v nekouřeném stavu, to by byla velká náhoda a zřejmě by to stálo celé jmění. A ty v kouřeném stavu co jsem našel na ebay bohužel nebyly tvary co by mě nějak vyloženě oslovily. Takže přišla na řadu druhá varianta, a sice nechat si nějakou dýmku vyrobit. Shodou okolností mi ještě zbyl přířez zhruba 40 let starého řeckého briaru a tak jsem se obrátil na Petra Liboru, jestli by mi z toho nějakou dýmku vyrobil. Zadání bylo na nějaký rovný tvar, army mount, bezfiltr a akrylový náústek. A zde je výsledek - dopadlo to myslím naprosto skvěle, vlastně ještě lépe než jsem čekal.


Povrchovou úpravu jsem Petrovi nechal na jeho uvážení, nakonec se ale ukázalo že to dřevo má docela hezkou kresbu, takže ji nechal hladkou a světlou. Vypůjčím si přesné míry z Petrova blogu, takže na výšku má 43mm, na délku 133mm, váží úžasných 34g a to tam přitom pár gramů přidává stříbrné kování. 


Je to taková příjemná, lehoučká, subtilní dýmka. Mám z ní radost a dovede mě alespoň na chvíli odvést od myšlenek že už fakt začínám stárnout. Čtyřicítka mi připadá jako takový ten věk, který se dá vystihnout slovy "mladí v hajzlu a do důchodu ještě daleko"...ale taky se říká že věk je jenom číslo...

Výběr tabáku byl tentokrát velice snadný - nechal jsem si ji na svůj oblíbený Dunhill Royal Yacht.

Petrovi patří můj velký dík za tuhle krásnou dýmku a přidávám ještě odkaz na jeho blog, kde je několik dalších fotek:
http://petrpipes.blogspot.cz/2018/03/billiard-smooth-natural-army.html

Žádné komentáře:

Okomentovat