čtvrtek 31. ledna 2019

Falcon Shillelagh

Nedávno jsem si uvědomil, že jsem ještě nepsal o téhle dýmce Falcon. Pořídil jsem si ji před třemi lety, původně jsem chtěl tuhle verzi k meršánové hlavičce, ale pak se ukázalo že ten závit se tam nedá úplně dotáhnout, tak jsem si k té hlavičce pořídil bent verzi, na které ten závit sedí dobře. Mám dojem že tahle řada Falconu byla dříve spíš takovou raritou a před pár lety ji opět dali do výroby. Je to v podstatě klasický Falcon, liší se pouze tím že krček je zde překroucený o 180 stupňů a trubička tvořící kouřový kanálek je barevná, v tomto případě je červená.


Řekl bych že je to taková především designová záležitost, na pohled to vypadá opravdu zajímavě a pro Falcon, který je už sám o sobě dost netradiční dýmkou, je to pěkné zpestření. Na samotnou funkčnost to samozřejmě nemá jakýkoliv vliv, za sebe bych k tomu asi jen dodal že mi připadá že normální placatý Falcon se mi lépe drží v ruce. 


Jak je vidět na fotkách, tady k tomu byla hladká tmavá hlavička, ale dá se zde použít v podstatě jakákoliv náhradní hlavička. Tahle patří k těm menším velikostem, pro mě je to asi tak na hodinku kouření. Dávám z toho různé virginiové tabáky.


Název té dýmky je mi trochu záhadou. Shillelagh je taková tradiční irská prohnutá hůl s masivní hlavicí, původně ji snad používali rybáři k zabíjení ryb, ovšem byla to také osvědčená zbraň, prý byla velmi oblíbená v 19. století mezi irskými gangy v New Yorku. Tahle dýmka tedy není ani masivní, ani nebezpečná, snad jen že je překroucená. 

Falcony mám tři a dlouho jsem na ně nesáhnul, ale nějak mě v posledních několika měsících zase začaly bavit, takže si tak zhruba jednou týdně z některé z těch tří dýmek zakouřím. Je to trochu jiné než běžná briarová dýmka, ale vždycky musím ocenit jaký je z toho suchý a chladný kouř. 

Žádné komentáře:

Okomentovat