pondělí 17. října 2022

Dunhill Shell Briar 5120

V srpnu jsem se konečně, po nějakých dvou a půl letech pauzírování kvůli covidu, dostal do Etrafiky v Blanické a kromě pár tabáků do zásoby jsem si řekl, že bych si také pořídil nějakou další dýmku do sbírky. Shodou okolností jim zrovna dorazila nová várka Dunhillek a tak jsem si vybral.

Tenhle tvar jsem vždycky chtěl (což říkám v podstatě o každé své nové dýmce a pokaždé je to pravda). Říká se tomu "cherrywood", což neznamená že by to vyloženě muselo být vyrobeno z třešňového dřeva. Je to zkrátka jeden z možných názvů, jinak jde o bent poker. Na tomhle dunhillovském tvaru mi připadá krásný  zejména ten kontrast s hladkým zakulaceným vrškem hlavičky. 

Provedení je Shell Briar, tedy pískovaná povrchová úprava s kontrastem tmavě hnědé a hnědo-červené. Náústek je ebonitový, ozdobený tradiční bílou tečkou, dýmka je bezfiltrová. Číslo tvaru je 5120, ale upřímně, čekal bych že pětková verze bude o něco větší, připadá mi to spíš jako čtyřka (např. moje Dunhill 4103 má stejně velký kotlík). Tohle je přesně důvod proč jsem už před několika lety opustil dunhillovské velikosti při popisu dýmek, nedá se ně zcela spolehnout. 

Zde je vidět kompletní balení včetně krabičky a pytlíku. Pokud jde o míry, na délku má téměř 14cm, na výšku 4,5cm a váží příjemných 43g. Mezi zuby se dá udržet naprosto pohodlně, ale samozřejmě velkou výhodou tohoto tvaru je rovná spodní plocha, díky které je možné dýmku odložit na stůl, třeba při hře pokeru. U bent pokeru je často velký problém že se převažuje, ovšem tady nic takového nehrozí. Dýmka je dobře vyvážená a oproti velké hlavičce jsou také krček s náústkem poměrně subtilní, to napomáhá stabilitě dýmky. 


Na závěr ještě přidám detail spodku dýmky, jak napovídá číslo 17 na konci, jde o novější produkci, konkrétně tato dýmka byla vyrobena v roce 2017. 
Pokud jde o výběr tabáku, sice mě napadlo že by bylo celkem vtipné kouřit nějaký třešňový tabák z cherrywood dýmky, ale když já třešně opravdu nemám rád. Takže jsem se rozhodl že si ji nechám na  tabáky s latakií, aktuálně z ní kouřím Dunhill Early Morning Pipe. Co dodat? Kouří se z ní výborně, i ty nové Dunhillky mají něco do sebe...

1 komentář:

  1. Hodně povedená dunhillka. Horní hrana jde krásně dokupy s náústkem, rozvolnění linií proti běžnému pokeru dýmce jen prospělo. Ač nejsem vyloženě fanda d., tenhle kousek by stál za investici. S tabákem bych uvažoval stejně, cherry aromatik s burley, ale neznám nic dostupného co by kvalitou bylo hodno dunhillky. Takže bych nejspíš skončil u čisté viržinky.
    Honza

    OdpovědětVymazat