neděle 24. července 2022

Falcon Bent + Meerschaum lined bowl

Jakkoliv samozřejmě dávám přednost briarovým dýmkám, mám také ve velké oblibě kovové dýmky Falcon. Mají skvělé kuřácké vlastnosti, kouř z nich je velmi chladný a suchý. Na druhou stranu je tu samozřejmě ten jejich netypický design, který ne každému sedí. Ale mně se opravdu líbí a tak jsem si řekl, že bych si mohl pořídit ještě jednu hlavičku s meršánovou vložkou...a pár týdnů poté jsem si řekl, že bych si k té hlavičce vlastně asi měl pořídit ještě jeden Falcon, protože z ní budu chtít kouřit něco jiného než z těch ostatních. Vím že pokud jde o Falcon (a zároveň i mořskou pěnu), tak se chuť kouřeného tabáku nijak zvlášť nezažere (i když o mýdlácích a latakii podle mě tohle úplně neplatí), ale já přesto nerad dávám do stejné dýmky výrazně odlišné druhy tabáku a tak mám i Falcony rozdělené na určité druhy tabáků (konkrétně na latakii, na směsi s burley, na virginie a teď i na virginie a perique).


Tohle je opět bent Falcon, ovšem tentokrát je s normálním náústkem. Mám podobný, ovšem ten byl s dentálním náústkem, na kterém jsem ubrousil takovou tu horní "ploutvičku" co má sloužit k lepšímu zachycení za zubní protézu. On ten předělaný dentální náústek má něco do sebe, ale mám pocit že ten normální je prostě pohodlnější. U téhle dýmky byla kupodivu také nutná drobná úprava na náústku, nějak tam z výroby nezačistili ostré hranky a konec, ale to samozřejmě není nic co by se nedalo spravit trochou jemného smirkového papíru. 

K dýmce byly přibalené tyhle dvě hlavičky (normální, bez vložky) - jedna je tvar bulldog, druhá je tuším Plymouth (nebo Dover, tyhle dva tvary jsou skoro stejné). Zatím jsem je nepoužil, ale pravděpodobně na ně také někdy dojde. Jinak ta hlavička s vložkou je tvar snifter, název vychází z podoby se stejnojmennou degustační skleničkou. Snifter je jednou z těch větších hlaviček, poté co je tam zasazena meršánová vložka je rázem z většího kotlíku takový spíše střední až menší. 


A zde je již Falcon v akci. Je to příjemné pokouření, ta dýmka má výborný tah a jakkoliv se hlavička i kovové tělo dýmky mohou snadno rozpálit, jde z ní přesto chladný dým. Vlhkost z tabáku se samozřejmě zachytí dole v té "lžíci na zmrzlinu", z větší části ji nasáknou Dry Rings, malé kulaté kroužky které Falcon pro tento účel vyrábí. Ano, člověk by si je sám mohl vyrobit z dýmkových čističů, ale ty Dry Rings nejsou až tak drahé abych ztrácel čas s jejich výrobou. Jak jsem zmiňoval v úvodu, tuhle dýmku (a tu meršánovou hlavičku) jsem si vybral na tabáky typu virginie a perique, aktuálně z toho kouřím Orlik Golden Sliced. 

2 komentáře:

  1. Asi jsem prilisna konzerva, ten kov mi tam jaksi nejde pod nos. Ale to nic nemeni na faktu, ze je to zajimava dymka! Muzete prosim pridat fotografie, jak se jednotlive hlavicky meni? Je tam zavit, nebo se nejak zacvakne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na té hlavičce je závit, prostě se to na to kovové tělo dýmky našroubuje. Myslím že v tomto článku že to na fotkách dobře vidět. https://vitek-novy.blogspot.com/2012/04/falcon.html?m=0

      Vymazat