neděle 23. října 2011

Zbigniew Bednarczyk - Zibi freehand

O Zbyškovi jsem již psal, je to velice šikovný pipemaker z města Přemyšl, což je takové hlavní město polského dýmkařství. Vždycky ho rád vidím, je to velice srdečný a veselý chlapík co se stále usmívá a baví všechny okolo. Není to tak dlouho co se byl na nás podívat na našem tradičním pondělním dýmkařském srazu a samozřejmě měl s sebou i několik svých dýmek. Většina z toho byly takové ty jeho kreativní freehandy, krásné ale úplně jsem k tomuhle ještě nedozrál, já byl vžycky spíš na klasičtější tvary. Navíc takřka samé velké kotle, ale nakonec jsem mezi nimi vybral tuhle dýmku:


Byla z nich nejmenší a taková řekněme nejvíc "civilní". Na  krčku nese podpis "Zibi", což je autorova předzdívka. Je moc hezky posazená do dřeva, má ptačí očka po obou stranách. Aplikace je z morty (Zbyšek říkal "starý dub") a za ní následuje ebonitový náústek. Z fotek to asi není příliš vidět, ale aplikace a náústek jsou poměrně dynamicky tvarovány a přesto je to stále v jedné rovině a k té dýmce to prostě sedne. Jde o bezfiltrovou dýmku, díky tomu mohou být konec aplikace a na ni navazující náústek takhle tenké. Na velikost je to zhruba dunhillovská čtyřka, tedy střední velikost. 


Se stálým tabákem do téhle dýmky zatím není zcela rozhodnuto. Do začátku jsem do ní dal Robert Lewis Orcilla Mixture, to je velmi příjemně nasládlá směs virginie a orientálů co jsem si nedávno objednal z Anglie. Zatím váhám zda si tento tabák objednám znovu nebo zkusím zas nějaký jiný. Možná si tu dýmku nechám na latakie, to by nejspíš také mohlo fungovat...

Žádné komentáře:

Okomentovat