pondělí 27. prosince 2010

Brog - poker

Autorem této dýmky je Zbyszek Bednarczyk, se kterým jsem měl možnost se osobně setkat na letošním srazu pipE-clubu Dýmka.net v Javorníku (fotky v odkazu). Zbyszek tam byl pozván jako zvláštní host, však do Polska je to z Javorníka co by kamenem dohodil (i když mám dojem, že Przemyśl není úplně nejblíž). Zbyszek je velice zajímavý a zábavný chlapík, jestli si to dobře pamatuju, tak má poměrně velkou dýmkařskou dílnu, je prezidentem dýmkařského klubu, vydává dýmkařský časopis a snad i dýmkařské noviny. Vyrábí dýmky všech možných tvarů od běžných briarek až po velice svérázné freehandy. Specialitou značky Mr.Brog jsou také dýmky z dubového dřeva. 


Dubovky a freehandy byly sice zajímavé, ale mně se nejvíc zalíbila tahle pokerka z briaru, takový jednoduchý a velice sympatický tvar. Zbyszek tam měl nějakou přepočtovou tabulku ze zlotých na koruny a nevím zda nám neudělal nějaké velice přátelské slevy, ale chtěl za ni ani ne šest stovek! Jak se říká "no nekup to za ty peníze, když je to tak levný" - koupil jsem, samozřejmě. 


Na tu neuvěřitelnou cenu je to vážně slušná dýmka s hezkou kresbou a až na jednu drobnost zespoda (která je stejně vidět až při delším zkoumání) je vlastně bez kazu. Kotel má velikost zhruba dunhillovské čtyřky. Ten tvar je zřejmě vymyšlen tak aby poker stál na stole co nejvíce stabilně, takže se opírá nejen rovným dnem, ale i koncem silného krčku (jak je ostatně i vidět na fotkách). Náústek je ebonitový s 9mm filtrovým čepem. Krček je zakončen netradičním kováním, které je nejspíš z duralu nebo něčeho podobného. 


Kouřil jsem z ní zatím asi tak čtyřikrát. Nad stálým tabákem stále váhám, zatím jsem do ní cpal virginie, aby to bylo něco neutrálního co se případně dá snadno překouřit jiným tabákem. Možná by se do ní hodil Sherlock Holmes, ale uvidíme...

Žádné komentáře:

Okomentovat