neděle 9. října 2011

BPK bulldog (facelift by JanPipes)

Při prvním pohledu na tenhle buldoček každého napadne že to vypadá jako kousek od zesnulého prosečského mistra Pavla Hápa. Z jeho dílny ale není, je to běžná strojová produkce z prosečské fabriky BPK, ovšem výrazně předělaná a vylepšená - tenhle krásný facelift mi na ní udělal Honza Klouček. 


To jsem si tak před několika měsíci koupil v trafice Valmont na Novém Smíchově za pár stovek buldoček od BPK s úmyslem sundat na něm lak a pokusit se o nějaký rustik. Copak o to, sundat lak, to až takový problém není, na to stačí smirkový papír. S tím rustikem to ovšem u mě tak slavné nebylo, s ohledem na to jak jsem "šikovný" a že moc nářadí doma zrovna nemám (tedy ne takového co by se dalo použít na výrobu dýmek, kromě svěráku, vrtačky, rašplí a smirkového papíru). Ptal jsem se Honzy jak by se dal udělat třebas takový vlasový rustik a říkal že asi nejsnadněji ocelovým kartáčem. Tu se opět ukázala má technická neznalost, já to mydlil ručně ocelovým kartáčem a nedá se říct že by to šlo zrovna nejlíp. Až pak mi Honza vysvětlil že to je takový kotouč s hřeby a zas taková sranda to tedy není...


Zkrátka jsem v tomhle kapituloval a Honza byl tak laskavý že to po mně celé předělal a udělal z toho tu krásnou rustikovanou dýmku co je na obrázku nahoře. Původně ta dýmka vypadala takto - tmavý lak, kresba dost jalová, pár kytů. Honza to celé udělal v příjemném jemném rustiku a namořil natmavo, vršek nechal přírodní. Vrtání bylo kupodivu dobré, snad až na to že kouřový kanálek byl příliš tenký a nedovrtaný, ale to se dalo snadno napravit. U náústku mi Honza jednak upravil skus a také jej zbavil toho divného šišatého ohybu. Vyleštil jej tak, že vypadá jako by šlo o akryl, ačkoliv je to ve skutečnosti ebonit.


Tady ještě jeden snímek pořízený ve chvíli kdy jsem sundaval lak, kyty a nepříliš zajímavá kresba jsou tu jasně vidět. Ale jak říkal před časem kamarád Bromden, který mi podobný rovný BPK buldoček také upravil, je to docela slušný polotovar ze kterého se nakonec dá udělat pěkná dýmka. A pokud jde o kuřácké vlastnosti, tak ačkoliv jde o dýmku z kategorie těch nejlevnějších, v tomhle BPK zatím nezklamalo. Je to takový sympatický tvar a navíc v tom rustiku je náramně příjemný do ruky. Rozhodl jsem se že tuhle dýmku si musím rozhodně nechat na latakii, k té barvě a povrchové úpravě se to prostě hodí. Je to takový příběh se šťastným koncem, jak se z ošklivého káčátka stala ozdoba mé sbírky. Musím to ale někdy zkusit znovu a tentokrát sám, bez toho aby to po mně někdo další předělával, jednou to prostě musí vyjít... :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat