čtvrtek 17. listopadu 2011

JanPipes - Teapot

Svou sbírku bych mohl dělit na různé skupiny, např. podle tvarů, podle povrchových úprav, podle značek, podle zemí původu. Pak je tu ještě jedna zvláštní skupina dýmek, a to sice těch, které jsem dostal od kamarádů či vyhrál v soutěžích. A zde je jedna z nich, i ona má tu příjemnou chuť, která je společná všem dýmkám, které jsem nemusel platit. Honza Klouček má takovou speciální akci pro stálé zákazníky, že když od něj člověk koupí deset dýmek (přesněji řečeno deset "velkých" dýmek s typickou stříbrnou intarzí na náústku), dostane pak jedenáctou dle svého přání zdarma. Mně se tu hranici deseti dýmek povedlo překročit začátkem letošního roku a přihlásil jsem se tedy o tu jedenáctou a vybral si jeden ze starších tvarů "teapot" neboli čajovou konvici.


Něco podobného kdysi Honza vyrobil pro kamaráda z Dýmky.net Milana Zabloudila. Tuším že to bude takových nejmíň šest let zpátky. Ta dýmka se mi tenkrát moc líbila. Honza myslím vyrobil ještě další jednu nebo dvě, z nich jedna byla nějakou dobu vystavena v dýmkařské prodejně v Dlouhé a čas od času jsem ji tam chodil obdivovat. Ale byla to tenkrát těžká doba a já na ni zdaleka neměl peníze, takže zůstalo jen u toho obdivu. Proto jsem usoudil že nyní si tohle přání můžu vynahradit a tvar čajové konvice bude ideální volba.

Chvíli to samozřejmě trvalo, Honza měl spoustu práce s organizováním PipeMakers Meeting Kostelec 2011, s výrobou soutěžních dýmek na Klání zemí Koruny české a se spoustou dalších zakázek a akcí, já mu říkal ať na to nijak nespěchá a zkrátka až to bude, tak to bude. Nechal jsem mu volnou ruku s tím, že ten tvar je už starší a jistě má nějaké nápady jak jej udělat jinak. Mé jediné podmínky byly akrylový náústek, bezfiltrové provedení a hladká povrchová úprava.


Dočkal jsem se před měsícem a dopadlo to myslím velice pěkně, oproti tomu původnímu tvaru je ta dýmka taková celkově lehčí a subtilnější. Náústek je zde velice odlehčený s příjemně tenkým skusem. Při bližším pohledu je na krčku vidět Honzův vlastnoruční podpis (na PMMK Honzu inspirovali zahraniční kolegové a začal si dýmky také sám signovat). Na stole stojí dýmka naprosto stabilně, není problém ji udržet v zubech a do ruky také krásně zapadne. Velikost kotle je taková větší střední, asi na úrovni pátého stupně dunhillovské škály. Kuřácké vlastnosti má vynikající.

Nechal jsem si ji na virginii s periquem, v současné době z ní kouřím tabák Three Nuns.

1 komentář: