středa 23. listopadu 2011

Cat & Dog Mixture No.1

Příliš mnoho otevřených tabáků, to je "prokletím" nejednoho kuřáka dýmky, který má rád různé druhy tabáku a rád objevuje další nové tabáky. Já v tomto nejsem žádnou výjimkou, obvykle mívám otevřeno nejméně deset různých tabáků, někdy i více. Tabáky samozřejmě vysychají, takže je třeba to pravidelně sledovat a dovlhčovat. A pak se stane, že nějakého tabáku zbývá jen malé množství, třeba na dýmku nebo dvě, je naprosto suchý, člověku se nechce tak malé množství vlhčit nebo přisypávat do nově otevřeného balení, ale vyhodit to by byla škoda. Na otázku "kam s ním?" je jednoduchá odpověď: do domácí směsi (podotýkám že to není nic co bych vymyslel, dělá to spousta dýmkařů). Stačí posbírat více takových sušin, sesypat je dohromady, dovlhčit a udělat si takový "domácí blend". Občas to připomíná pejska s kočičkou když dělali dort, proto i ten název. Takže zde je můj nejnovější domácí blend Cat & Dog Mixture No.1:


Základem této směsi byla zhruba třetina plechovky Accountant's Mixture od Rattray's, tím bylo také dáno že půjde o latakiovou směs. Pak již následovaly další latakiové směsi, přidal jsem tam Dunhill Nightcap a London Mixture, poté ještě Balkan Sasieni (ode všeho asi na dvě nebo tři dýmky), dále zhruba třetinu plechovky Skiff Mixture aby tam bylo více orientálu. A protože mám rád směsi s doutníkovým listím a měl jsem pár doutníčků Romeo y Julietta mini, které se mi jaksi zdeformovaly v batohu, nakrájel jsem je a také přidal do směsi. Pak už jen zbývalo vše řádně promíchat a nechat ve vlhčící dóze, pravidelně promíchat, dovlhčovat a pak už jen nechat to trochu odležet. 

Dobrá, netvrdím že by šlo o nějaký převratný blend, ale je to kupodivu vcelku příjemná latakiová směs s trochou doutníkového listí, kouřit se to rozhodně dá. Dříve jsem zkoušel sesypat dohromady vše co zbylo, bez ohledu na druh tabáku, což mělo dost rozporuplné výsledky. Ovšem pokud se smíchá více podobných směsí, nedá se tím nic zkazit. Zkuste to někdy také! :-)

1 komentář:

  1. I když jsem to zatím nezkoušel, tak si myslím, že někdy taková směs bude lepší než leckterá značka. Je to podobné jako s vínem — když je málo vína, smíchá se to dohromady, a ejhle — ono to domácí cuvée kolikrát chutná líp než původní odrůdy samy o sobě. Ze špatných tabáků se dobrý asi nenamíchá, ale pár dobrých dohromady může vytvořit zajímavou směs. :)

    OdpovědětVymazat