středa 21. března 2012

Dunhill Tanshell

Použité dýmky zpravidla nekupuju, s jednou výjimkou a tou je značka Dunhill. Už před nějakou dobou se mi povedlo vydražit velkou dýmku Shell Briar 61032 a nějak koncem loňského roku jsem měl na ebay ještě jeden úspěšný nákup a tím byla tato dýmka:


Dunhill Tanshell z roku 1969, malá a velice málo kouřená dýmečka, kterou se mi povedlo vydražit za nějakých 85 EUR i s poštovným. Provedení Tanshell, což je pískovaný povrch ve světlé barvě. Náústek je sedlový, z ebonitu a zdobí jej typická dunhillovská bílá tečka. U té si říkám že by možná ještě mohla být ze slonoviny kterou Dunhill někdy v 60. letech minulého století nahradil bílým akrylem. Soudím dle toho že ta tečka není čistě bílá, ale jakoby trochu zažloutlá ve srovnání s novějšími dunhillkami z mé sbírky. Ale těžko říct, já to dost dobře rozeznat nedovedu, uvádím to jen pro zajímavost.


Zde jsem se pod lupou pokusil vyfotit ražení na spodku dýmky, to je ve své úplnosti 576 F/T DUNHILL TANSHELL, MADE IN ENGLAND 9, (1) T. Jednička je tedy v kroužku, ale to je myslím vidět.

Dýmka je to velice malá, na délku má 13cm, hlavička má na výšku 4cm. Je lehoučká jak pírko, váží neuvěřitelných 24g, o tom člověk téměř neví že něco drží mezi zuby. Stěny má velice tenké, ale jak je vidět ze snímků, jde o dobré a husté dřevo, netřeba se strachovat že by se napálila. 


Kuřácké vlastnosti má výborné, té dýmce nemám co vytknout. Je to zkrátka dýmka ze starých dobrých časů, kdy Dunhill ještě vyráběl své dýmky v Anglii a kvalita tenkrát znamenala víc než kvantita. Zatím jsem si ji nechal na anglické virginie, konkrétně John Player's Navy Cut Flake, ale je možné že z ní posléze budu kouřit Royal Yacht, to se ještě uvidí... 

Žádné komentáře:

Okomentovat