čtvrtek 23. června 2011

Dunhill Shell Briar 61032

Estate dýmky, tedy dýmky z druhé ruky, jsem doposud kupoval takřka výhradně nekouřené, ale v tomto případě jsem udělal výjimku. Jeden prodejce postupně házel na ebay velké množství dýmek ze soukromé sbírky, velmi často šlo o dunhillky a byly jen velmi málo používané, protože jejich majitel měl sbírku tak rozsáhlou, že ty dýmky ani nestíhal kouřit. Velice často se tam objevoval tvar velkého billiardu nebo canadianu šestkové velikosti, tedy té největší. U jedné jsem měl štěstí a cena se vyšplhala jen na necelých 100 Euro, tak jsem plný očekávání čekal až dorazí. Přišla a opravdu byla ve velmi dobrém stavu. Prodejce ji velmi pečlivě vyleštil, já ji celou znovu důkladně vyčistil,  ale říkal jsem si, že se s ní nebudu chlubit dokud ji pořádně nezakouřím a neotestuju že je opravdu v pořádku. Přecejen chlubit se kusem značkové veteše, to by bylo nanejvýš trapné. Ale mám ji už téměř půl roku a zdá se čas dozrál a dýmka je opravdu v pohodě, takže zde je:


Je to dýmka z roku 1981, pískované provedení Shell Briar. Takhle na přímém slunečním světle dost prosvítá červenohnědé moření, jinak je poměrně tmavá, téměř černá. Rozměry jsou úctyhodné - 17cm na délku a na výšku bezmála 6cm. Váhu si bohužel nepamatuju a ani jsem ji nevážil, ale na tak velký kus dřeva se mi zdá poměrně lehká. Na spodní straně krčku a hlavičky je rovná ploška, na které je vyraženo značení a díky které dýmka naprosto stabilně stojí. Náústek je ebonitový, bez filtru a byl od prodejce perfektně vyleštěný a co by to bylo za Dunhillku, kdyby na ní chyběla typická bílá tečka. Onen sběratel musel být na své dýmky velmi opatrný, protože zde nebyla ani stopa toho, že by byl náústek jakkoliv okousaný. To se o mně bohužel říci nedá, rád držím dýmky v zubech a všechny mé dýmky mají na náústku zvláště zespodu typický rukopis mého chrupu, tím se dají snadno odlišit. 


Je to vážně obrovský kotel, většinou si ji beru do hospody když dávají nějaké sportovní přenosy, to si ani nemusím brát s sebou další dýmku. Je spíše na kouření z ruky, protože při té velikosti a délce to už je pořádný tlak na čelist. Tedy ne že bych ji chvíli neudržel mezi zuby, ale pohodlné to zrovna není. Kuřácké vlastnosti má dobré, někdy mám dojem že se poněkud rozpaluje, ale to bude spíše zvoleným tabákem, což byl prozatím Mac Baren Darktwist. Jediná věc co mi na téhle dýmce vadí (nebo spíše vadila), je to, že předchozí majitel z ní patrně vykouřil několik kotlíků tabáku Condor nebo nějakého podobného mýdláku. Pokud znáte Condor, pak víte o čem mluvím, pokud ne, pak vězte že to je tabák co se do dýmky dovede pořádně zažrat a jen tak se nepustí. Kouřit Condora z takto velkého kotle se mi opravdu nechtělo, takže z toho zkouším prozatím Darktwist a až mi  zanedlouho dojde ta druhá stogramová plechovka, pak možná zkusím něco jiného. Po Condoru stále trochu voní, ale čím dál méně, snad ji jednou pustí ze svých mýdlových pařátů...


Na obrázku výše uvádím pro zajímavost velikostní srovnání s její menší sestřičkou velikosti čtyři. Možná si jednou pořídím ještě stejný tvar v pětkové velikosti, že bych měl tři schůdky pěkně v řadě za sebou...

Žádné komentáře:

Okomentovat