neděle 29. července 2012

Janpipes - Chimney Bamboo

Na téhle dýmce jsme se s Honzou delší dobu domlouvali. Měl jsem takový delší přířez z kyperského briaru kde já měl takovou ideu že by z toho šel udělat třeba nějaký canadian, ale pak jej dostal do rukou Honza Klouček a ukázala se jeho ohromná představivost - a proč tu dýmku neudělat na výšku? To by mě asi nenapadlo, ale ten nápad se mi líbil, slovo dalo slovo a časem Honza vytvořil tenhle komín:


Z toho mého přířezu to nakonec nebylo na hladkou dýmku, takže Honza použil vlastní, ale nápad zůstal stejný - vysoký komín s dlouhým bambusovým krčkem a relativně dlouhým náústkem. Délka něco málo přes 21cm z ní činí takou řekněme o trochu kratší čtenářskou dýmku (vycházím z toho že churchwardeny co tak znám většinou mají délku 25cm a více). Výška hlavičky je 6,6cm a hloubka tabákové komory 5,5cm, to jsou skutečně úctyhodné rozměry. Přitom jde o husté a lehké dřevo, stěny nejsou příliš silné, bambus je také velmi lehký, váha celé dýmky je při té velikosti pouhých 55g! 


Je to zřejmě jedna z největších dýmek v mé sbírce, tohle je kousek co se hodí na delší posezení u dobré knížky a nebo třeba na celý večer v hospodě (což už mám několikrát vyzkoušeno). Je to tedy rozhodně dýmka co se drží v ruce, ale v zubech se kupodivu také dá chvíli udržet, ale na takový typ kouření zkrátka není dělaná. Dávám si zatím velký pozor aby se příliš nerozpálila, ale zakuřování vypadá velmi slibně. Kouř je z ní velice chladný a suchý, tak jak jsem předpokládal. Oproti běžným churchwardenům má tahle dýmka také velkou výhodu že se dá přenášet v běžném pouzdře, když se sundá náústek tak má délku 14,5cm, což se do pouzdra v pohodě vejde. Při kouření se s ní také dá všelijak ukazovat, gestikukovat a tak podobně, občas mám dojem že jde o dýmku kombinovanou s kouzelnickou hůlkou nebo že je to něco jako Krakonošova dýmka co v ní nikdy nedojde tabák, někdy mi přijde opravdu bezedná...

Po dobrých zkušenostech s jinými většími a delšími dýmkami jsem se rozhodl že z ní budu kouřit latakii, momentálně Ashton Artisan's Blend. Vidím tu jen jedinou chybu, a to není chyba dýmky, ale chyba moje - nemám vždy tolik času na takhle dlouhý kouř...ale snažím se to napravit! 

Žádné komentáře:

Okomentovat