neděle 30. září 2012

Old River

Estate dýmky nepořizuju příliš často, občas jsem udělal výjimku u značek jako je Dunhill. A také jsem udělal výjimku v případě prosečského buldočka Old River, tyhle dýmky mi přibyly do sbírky hned dvě (rovná a lehce zahnutá verze, budou nejmíň třicet let staré). Obě mi repasoval Přemek Omrt (přeleštil, vyčistil, vydezinfikoval) a  ihned se zařadily k mým oblíbeným kouskům co je mám vždy připravené na stole a často z nich kouřím. 


Old River se vyznačuje takovým poměrně zajímavým a velice hrubým rustikem. Nevím jak to dělali, jestli nějakým vrtákem, dlátkem, frézkou? Pokaždé vypadá ten vzor trochu jinak, zkrátka co kus, to originál. Do ruky je tenhle hrubý povrch velmi příjemný. Povrchová úprava bude zřejmě dělaná šelakem, je to velmi lesklé. Je to ta klasická buldočí velikost kolem s délkou kolem 13cm. Na váhu jsem ji nedával, ale bude to něco podobného jako u dýmek co mám pod značkou BPK nebo od Pavla Hápa. 


Volba tabáku příliš těžká nebyla, z většiny buldočků kouřím buď virginii s periquem nebo latakii. V případě téhle dýmky jsem vybral latakii, momentálně do ní dávám Dunhill London Mixture.

1 komentář:

  1. Tohoto buldočka Old River, zahnutého, jsem koupil někdy kolem r. 1976, tuším že tehdy za cca 180,- (?) Kčs. Je to stále krásná dýmka.

    OdpovědětVymazat