neděle 19. ledna 2014

Nevill Handmade Poker 1/14

Myslím že dobrá věc se podařila a první dýmka roku 2014 je víceméně hotová. Dokončil jsem ji v pondělí po obědě, kdy jsem ji na jemném kotouči vyleštil karnaubským voskem. Vzal jsem ji v pondělí ukázat kamarádům z Dýmka.net a v úterý jsem ji také měl na srazu PPNSD, ohlasy byly vcelku pozitivní, slyšel jsem vícekrát že se lepším. Od několika lidí jsem slyšel připomínku že bych mohl ten spodek trochu srovnat, protože není úplně rovný, je to tam tak lehce vyboulené. Možná to ještě dobrousím, možná ne, říkám si že to by mi snad ani nikdo nevěřil kdyby na mé dýmce nebyly nějaké nepravidelnosti. Dnes ráno jsem ji ještě jednou přeleštil, předtím se mi sice zdálo že to stačí, ale byla taková dost matná. Leštění tedy není zrovna moje silná stránka, ale snad je to o něco lepší. Výsledek tedy vypadá takto:


Na délku má 14,5cm, na výšku zhruba 5,5cm, Tabákovou komoru bych řadil spíše k těm větším, stěny hlavičky jsen nechal zhruba necelý centimetr silné. Váží 63g, což myslím na takový kousek dřeva není až tak moc. Náústek je akrylový s čepem na 9mm filtr, část jsem rustikoval. Volba sedlového náústku se mi rozhodně vyplatila, jednak mi ke tvaru dýmky lépe sedí a také je o trochu lehčí. Oproti normálním náústku, co původně na tom hobby bloku byl, je ten sedlový lehčí přesně o 2g. Zdá se to hrozně málo, ale je to přesně ten rozdíl kdy se sedlovým náústkem dýmka sama stojí, zatímco s tím normálním se převáží, takže bych tam musel zřejmě udělat sklon dna ve větším úhlu, aby se to vyrovnalo.


Na závěr přidávám detail spodku dýmky a rustiku co jsem fotil před týdnem. Takhle světle ta dýmka ve skutečnosti nevypadá, ale trocha slunečního světla dělá divy. 


Zatím jsem se ještě nerozhodl jaká tuhle dýmku čeká budoucnost, uvidíme. Výroba mě hodně bavila a zejména z té povrchové úpravy mám opravdu radost. Mám tu ještě v zásobě nějaké tři další hobby bloky, takže se v blízké budoucnosti určitě pokusím o něco dalšího.

Update - 12.2.2014 - tahle dýmka už má svého majitele a je jím kamarád a kolega z PPNSD Kryštof Boháček, věnoval jsem mu ji jako dárek k narozeninám. Věřím že mu bude dobře sloužit...

Žádné komentáře:

Okomentovat