neděle 12. ledna 2014

Nevill - první dýmka roku 2014

Včera odpoledně mě popadla ta správná tvořivá nálada a tak jsem si vyndal připravený hobby blok a začal s prací na první letošní dýmce. Hobby blok jsem si vybral už během týdne, měl jsem tam poslední na rovnou dýmku a řekl jsem si že to bude do začátku dobré, rovné dýmky mi na výrobu vždycky přišly jednodušší než bentky. Vyměnil jsem u toho také náústek, měl jsem v zásobě jeden sedlový který mi k zamýšlenému tvaru pasoval mnohem lépe. Pokud jde o tvar, zkusil jsem další poker, právě k němu je sedlový náústek výhodnější, protože nemá takovou váhu. Včera jsem udělal základní tvar, to mi zabralo asi tak dvě hodiny. Dnes ráno jsem pokračoval další dvě hodiny, doladil jsem celý ten tvar a v tu chvíli to vypadalo takto. 


Nakonec jsem musel trochu šikmo zbrousit spodek, ale zdá se že se to povedlo, ten poker skutečně sám stojí. Odpoledne jsem tomu dal další dvě hodiny, kdy jsem trochu leštil a především jsem celou tu dýmku rustikoval. Rustikování mi z těch dvou hodin pochopitelně zabralo nejvíc. Pak jsem udělal nátěr tmavým mořidlem, chvíli počkal a poté to celé odleštil hrubým kotoučem. 


Tmavé mořidlo jsem tentokrát nanesl jen velmi zlehka a odleštil jsem je brzy, říkal jsem si že tu dýmku schválně zkusím uděla o něco světlejší. Tady na snímku už je po nátěru parafínovým olejem, ten budu ještě několikrát opakovat, ono to stejně ještě o nějaký ten odstín ztmavne. Pak už jen zbývá to vyleštit a dýmka by měla být hotová.

Od konce léta jsem nic nevyráběl, tak jsem si říkal jak to půjde. Samotného mě překvapilo jak mi to šlo od ruky, myslím že takhle rychle jsem ještě dýmku hotovou neměl. Jasně, zas tak rychlé to není, někdo jiný by za tu dobu nejspíš stihl těch dýmek několik, ale pro mě je těch šest hodin momentálně rekord. Pravá ruka mě během té výroby nijak nebolela, takže to šlo o to lépe a radostněji. V téhle fázi se už na tom myslím nedá moc zkazit, takže by se tu snad brzy měl objevit výsledek.

Žádné komentáře:

Okomentovat