pondělí 19. května 2014

Nevill - Handmade Billiard 03/14

Třetí letošní dýmka, tentokrát jsem to měl hodně zjednodušené tím že jsem měl od Honzy Kloučka připravený polotovar. Vybral jsem si u něj z bedny jednu hotovou hlavičku (tuším že to tam má připravené na dýmky Stanislaw), Honza mi ji navrtal a osadil to náústkem. Tedy tu nejdůležitější část už jsem měl hotovou, vše samozřejmě na výbornou a pak už jsem si s tím mohl sám trochu pohrát.


Musel jsem tam především trochu dobrousit krček a spasovat to s náústkem. Náústek byl ebonitový a musel jsem jej také řádně zbrousit a vyleštit. Tedy na skusu tam stále mám pár drobných škrábanců které ještě budu muset vyleštit, ale to už nebude takový problém. Musím říct že tedy raději pracuju s akrylem, ale připouštím že třeba pokud jde o ohýbání tak ebonit jednoznačně vede, stačí jej jen trochu nahřát a jde to skoro samo. Po spasování krčku s náústkem vypadala dýmka takto:


Pak přišla konečně na řadu má nejoblíbenější část - povrchová úprava. Opět jsem zvolil svůj oblíbený drobný rustik, i když tentokrát je možná o trochu hrubější. Petr Kučera byl tak laskav že mi věnoval takovou kulovou zubařskou frézu co se dá použít na Proxxonu, tak jsem to hned musel vyzkoušet. Tahle frézka je o malý kousek větší než ta co jsem měl v sadě a rustikovalo se s ní skvěle. Následovalo namoření natmavo, odleštění hrubým kartáčem aby tu byl trochu kontrast, pár nátěrů parafínovým olejem a nakonec vyleštění jemným kotoučem s karnaubským voskem. Opět tam trochu prosvítá kresba dřeva a světlé části mají takový takřka červeno-oranžový odstín, uvidíme co s tím udělá delší používání. 


 Na délku má 14cm, na výšku zhruba 5cm, váha je 53g. Je to taková vcelku standardní billiardka, mám v úmyslu nechat si ji jako soutěžní dýmku, tedy poté co ji řádně zakouřím. Má slušný tah, takže myslím že na to soutěžení by se mohla hodit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat