neděle 1. června 2014

Nevill Handmade - "Hawkbill" 04/14

Další dýmka z mojí výroby, tady se přesně ukázalo že na všechno musí být ten správný čas. Začal jsem na ní dělat před více jak měsícem, to jsem ten hobby blok seříznul a rašplí zbrousil do takového řekněme základního tvaru kdy bylo jasné že to bude muset být nějaká bentka. Byl u toho původně sedlový náústek ale to mi k tomu nějak nesedělo, takže jsem k tomu dal normální který jsem měl v zásobě. To mě mimo jiné vedlo k nákupu horkovzdušné pistole protože na ohýbání akrylu hrnek horké vody fakt nestačí. Ale vše popořadě, začněme první fotkou.


Pořád jsem nějak nevěděl co s tím, až jsem se včera prostě ráno vzbudil, nasnídal se a nevím jestli mě políbila nějaká múza, ale najednou jsem přesně věděl co bych s tím tak mohl udělat. Říkal jsem si že tentokrát zkusím něco trochu jiného a místo bentky s rovným vrškem to udělám celé takové kulatější. Náústek jsem si díky horkovzdušné pistoli mohl ohnout jak jsem chtěl a myslím že to k tomu jde pěkně. Netvrdím že ten tvar je přímo Hawkbill, proto to ostatně raději v názvu článku dávám do uvozovek, ale ten sklon náústku se tomu celkem blíží. Jinak se dřevem byla celkem potíž, spousta kazů poněkud jalová kresba, takže jsem dýmku nechal co nejtmavší. U rustiku jsem se snažil udělat jej tentokrát o trochu výraznější, což tedy ve výsledku úplně není. Je určitě hrubější než u předchozích dýmek, ale jenom o trošičku a také jsem to neodlešťoval hrubým leštícím kotoučem. 


Na výšku má 5,5cm, na délku 13,5cm a váží 60g. Úplně malá dýmka to není, na druhou stranu žádný obří kotel také ne, zkrátka taková střední až větší velikost. V ruce sedí pěkně, udržet ji mezi zuby také není vůbec problém. Aby ten tvar byl trochu lépe vidět, udělal jsem si na zahradě takovou "selfie" fotku:


Jaký tabák do ní dám, to ještě nemám úplně rozmyšlené, ale myslím že si tuhle dýmku s největší pravděpodobností nechám pro sebe. 

Žádné komentáře:

Okomentovat