pondělí 28. září 2015

23. Mistrovství ČR v Brně

23. Mistrovství České republiky v pomalém kouření dýmky a zároveň 18. Babinského memoriál se konalo dne 26.9.2015 v prostorách hradní vinárny na hradě Špilberk v Brně a pořadatelem byl Špilberk PC Brno. V Brně jsem několik let studoval, ale na Špilberku jsem vlastně nikdy nebyl, takže jsem na to byl velmi zvědavý. Pořadatelé nám zde mimo jiné zařídili velmi zajímavou prohlídku špilberských kasemat, tak jsme se mohli podívat do míst kde dle legend měli sedět lupiči Babinský a Grasel (průvodce tedy říkal že to jsou skutečně jen legendy, že v té době už se kasematy jako žalář nepoužívaly) nebo tu měl někde v horních patrech Špilberku relativně komfortní vězení baron Trenck. 


Bylo tu dost času nejen na registraci a prohlídku, ale i na oběd, ochutnávku burčáku, svůj stánek tu tradičně měla Etrafika a své dýmky tu tentokrát měli na prodej Petr Vobořil a Martin Vlasák. S ohledem na to že mi v poslední době přibylo do sbírky několik dýmek, byl jsem na sebe tentokrát přísný a kromě soutěžní dýmky jsem si žádnou další nepořídil. 

                                                                          Trochu se před tou soutěží protáhneme... :-)

Soutěžní dýmku vyrobili v prosečském BPK, je to billiardka s rustikovanou hlavičkou, provedení Monte Bello DeLuxe. Tabáková komora na rozdíl od jejich běžné produkce nebyla namořená, jen vymazaná grafitem. Vyrobeno jich bylo víc, dají se objednat na Etrafice a myslím že za ty peníze jsou to velice slušné dýmky. 

Soutěžním tabákem byl tentokrát Bothy Flake, který vyrábí Samuel Gawith. Je to virginiový flake s trochou latakie a vůní whisky. Stejně jako další tabáky od tohoto výrobce v řezu flake a plug je při otevření plechovky velice vlhký a poněkud nehořlavý. Pořadatelé tabák vážili ráno v den soutěže, takže v podstatě neměl šanci nijak vyschnout. Kromě toho že tenhle tabák v čerstvém stavu špatně hoří je také poněkud nevypočitatelný a často se stane že najednou zničehonic zhasne. Spoustu soutěžních borců tenhle tabák dokázal zaskočit, nicméně podmínky jsme samozřejmě měli všichni stejné. Jinak mi Bothy Flake poměrně chutná, ale potřebuje zkrátka trochu proschnout.


Žádné světové rekordy tu nepadaly, ale s ohledem na náročnost soutěžního tabáku to přesto vidím jako odivuhodné výsledky. Antonín Votava z ŠPC Prachatice zvítězil s časem 1:23:20, na 2. místě byl Břetislav Kotulán ml. s časem 1:22:49, na 3. místě byl Jakub Rolčík za tým Dýmka OS s časem 1:16:08, na 4. místě Lukáš Tingl za tým Dýmka.net s časem 1:14:58. Měli jsme od nás i další umístění v nejlepší dvacítce - Štefan German za Dýmku OS na 13. místě, já byl za Dýmku.net překvapivě se svým standardním časem 58 minut na 15. místě (je to tuším moje nejlepší umístění na soutěži vůbec), Petr Odorčák za Dýmku OS na 18. místě. V soutěži družstev zvítězili přátelé z  PC 70 Poděbrady, na druhém místě PC Brno a na třetím místě Dýmka OS. 

Rozmazaný Pitrson a já

Za zmínku stojí kovbojské sirky kterými se zapalovalo, na papíru na přípravu tabáku jsme měli nalepený kousek smirkového papíru coby škrtátko. Na tenhle druh sirek zvyklý nejsem, ale nebyl s nimi žádný problém. Obvykle mi při soutěži stačí zapálit jednou sirkou, ale věděl jsem jak se Bothy Flake při téhle vlhkosti chová, takže jsem raději použil i druhou sirku. Nejspíš jsem kouřil zbytečně moc rychle, ale vždy když jsem se to snažil trochu zklidnit jsem cítil že takhle mi to za chvíli zhasne a musel jsem to zase o trochu víc rozjet. Tajně jsem doufal že by se mi konečně povedlo dostat se přes hodinu, ale bohužel, zase to nevyšlo. Nicméně z 15. místa na mistrovství republiky mám velkou radost!

Atmosféra byla jako obvykle přátelská, prostředí velmi příjemné, obsluze jsme myslím i to občasné čekání na pití nakonec odpustili. V Brně jsem už něco přes deset let nebyl a musím říct že Starobrno se od té doby výrazně zlepšilo, světlá jedenáctka i ta polotmavá dvanáctka mi obojí přišly jako slušné pivo. Nezbývá než poděkovat pořadatelům za pěknou soutěž, sponzorům za krásné ceny a speciální dík Lukášovi a Janě Tinglovým za odvoz!

Na závěr ještě přidám odkaz na galerii - moc jsem tentokrát nefotil, ale pár snímků tam přece je...

https://picasaweb.google.com/117482786734786696546/23MistrovstviCR

Žádné komentáře:

Okomentovat