neděle 4. října 2015

Kindle Voyage

Čtečku elektronických knih Kindle používám opravdu hodně, v podstatě každý den. K předloňským vánocům jsem pro maminku koupil Kindle Paperwhite 2 a musím říct že to podsvícení se mi na tom hodně líbilo. Trochu mi vadila absence tlačítek na posun stránek, tak jsem to nechal být, vždyť můj Kindle 3 byl stále funkční (a stále je). Ale pak jsem se dočetl že Amazon chystá novou čtečku, svou vlajkovou loď s názvem Kindle Voyage která bude mít i tlačítka, tak jsem si tedy počkal pár měsíců a koncem loňského roku si ji pořídil.

Rozměry čtečky jsou 16,2cm x 11,5cm x 0,76cm a samotná bez pouzdra váží 186g. Rozměry jsou to poměrně kompaktní, ve srovnání s Paperwhite 2 je o trochu menší a lehčí. Má šestipalcový displej, stejně jako ostatní čtečky Kindle, ovšem s lepším rozlišením, to je zde 1440 x 1050 pixelů. Tvrzené sklo zde překrývá úplně celou přední stranu, bez jakýchkoliv mezer a na omak i na pohled je jiné než např. u tabletů nebo mobilních telefonů. Je totiž leptané, jednak to částečně eliminuje odlesky a také to trochu zamezuje šmouhám po dotykovém ovládání. Ve výsledku by to mělo být co nejblíže papíru.


Na materiálu těla čtečky se nešetřilo, je z hořčíkové slitiny. Zadní strana čtečky je taková nezvykle geometrická, souvisí to se speciálním pouzdrem pro tuto čtečku které Amazon nazval Origami, asi podle toho jak se skládá. Ta lesklá část pod sebou skrývá magnet, čtečka se do pouzdra jednoduše vloží a magnet si to už přitáhne. Otevírá se jako takový ten kroužkový poznámkový blok na výšku, prostě se to přehodí dozadu a tam si to zas přicvakne magnet. A díky magnetu to také funguje jako "smart cover", tedy že se při otevření rovnou aktivuje displej a při zavření se zase automaticky vypne. A je tu samozřejmě ta hezká funkce při které se část krytu ohne a magnety přicvakne což vytvoří stojánek. Je to tedy doslova pouzdro za všechny prachy, 49 EUR za plastovou verzi (tu mám já) a když si připatíte dalších 10 EUR tak můžete mít to pouzdro v kůži. Nicméně lepší a kompaktnější pouzdro na tuhle čtečku není, a na používání je opravdu skvělé, bez něj by to prostě nebylo ono. Jinými slovy pokud se někdo rozhodne ke koupi Kindlu Voyage, pak je Origami pouzdro naprosto nutným výdajem. Tuším že u nás se stále nikde neprodává, já si jej objednal z německého Amazonu. Samotnou čtečku mě to objednat nenechalo (české zastoupení Amazonu zatím u nás čtečky přímo neprodává a každé zastoupení má trochu jiné dotované ceny), naštěstí u nákupu příslušenství tento limit nebyl.


Jak jsem zmiňoval, jsou zde tlačítka na stránkování, ovšem nejsou to mechanická tlačítka jako tomu bylo např. u předchozích verzí Kindlu. Říkají tomu PagePress a jsou to dotyková tlačítka. Na obou stranách displeje, jak jsou ty šipky, stačí trochu zatlačit prstem, jako odezvu ucítíte lehké zavibrování a stránka se přehodí. Jsou tu v nastavení tři úrovně síly stisku, po chvíli experimentování jsem v nastavení vrátil střední úroveň, ta mi vyhovuje nejvíc. Osobně bych zde dal přednost mechanickým tlačítkům, ale je to věc zvyku. PagePress lze také zcela vypnout a funguje tu samozřejmě to běžné dotykové ovládání. 


Displej je podsvícený, podobně jako u Paperwhite, ovšem navíc je tu světelný senzor, který upraví podsvícení displeje podle světelnosti okolí kde se zrovna nacházíte. Funguje to tak že někde v přítmí senzor postupně zvedne intenzitu podsvícení, na plném slunci to podsvícení sníží nebo úplně vypne. Podsvícení se dá nastavit i manuálně, ale musím říct že ta automatická funkce funguje výborně a pro oči je to velmi příjemné. Pro noční čtenáře je tu také užitečná funkce Nightlife, která zpočátku drží úroveň podsvícení na nižších hodnotách a zvedne ji až postupně, takže si oči stačí přivyknout.

(Origami stojánek, foceno samozřejmě na mém kuřáckém stolečku)

Upřímně, pokud jde o poměr cena/výkon, tak za cenu Voyage si zhruba koupíte dvě čtečky Paperwhite a když k ceně za Origami pouzdro přidáte asi tak pětikilo, můžete si za to pořídit Kindle 6 Touch. Je to zařízení v premium kvalitě, kterou si taky pořádně zaplatíte. Ale jinak jsem naprosto spokojený, můžu se jen přidat k názoru že je to momentálně asi nejlepší čtečka elektronických knih na trhu. Po tom více než půl roce co ji mám musím říct že se mi na ní čte opravdu moc příjemně a zejména ta automatická úroveň podsvícení z toho dělá opravdu velké uživatelské pohodlí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat