neděle 17. ledna 2016

Vzpomínka na Pavla Hápa

Při úklidu jsem nedávno narazil na krabičku ve které mi přišel buldoček od Pavla Hápa, tak jsem si na něj musel hned vzpomenout. Čas letí a už je to nějakých téměř pět let co nás tento skvělý prosečský pipemaker bohužel opustil. V krabičce byl sáček na dýmku, účtenka a následující vzkaz. 


Ano, takto Pavel Háp prodával dýmky. Žádné dobírky nebo platby předem, zkrátka tu dýmku poslal jako normální balík a bral to tak že když se na něčem domluvíme, tak to platí. Pavel Háp se několikrát účastnil celorepublikového srazu pipE-clubu Dýmka.net, takže jsem měl možnost s ním prohodit pár slov. Tenhle jeho obchodní postup mi vrtal hlavou, takže jsem se jej musel zeptat jestli se mu někdy stalo že by mu někdo nezaplatil, z jeho strany tu rozhodně byla velká důvěra ve své zákazníky. 

(fotka ze srazu v Javorníku v roce 2010)

Pan Háp se na chvilku zamyslel a povídá: "A víte že snad ani ne? Když o tom přemýšlím...ne, já myslím že ne. Být to jiné odvětví, tak bych se asi bál, ale vždyť dýmkaři jsou slušný lidi..."

A to je velká pravda, v dýmkařské komunitě je ohromné množství slušných a dobrých lidí a jsem rád že do ní patřím. Tuhle příhodu jsem kamarádům určitě vykládal mockrát, ale rád se o ni podělím znovu. Pokud si občas zapálíte nějakou jeho dýmku, věnujte prosím také Pavlu Hápovi vzpomínku...


Na závěr, jenom tak pro srovnání, takhle světlounká ta dýmka byla jako úplně nová, po letech kouření se krásně vybarvila, že? 

1 komentář: