pátek 17. února 2017

Getz Pipes - Canadian 01/17

Trochu přeskakuji pořadí, mám tu pár dýmek které jsem si pořídil dříve než tuto, ale zkrátka jsem ji teď začal zakuřovat a mám náladu o ní něco málo napsat. Je to dýmka od bulharského pipemakera Georgiho Todorova a dostal jsem se k ní vlastně úplnou náhodou. Večer jsem koukal na Facebook a uviděl tam fotku rozježeného Georgiho s výrazem který se asi dá popsat jako nechápavý, naštvaný a šílený, vše dohromady, jak se podivuje že byl s někým domluvený na prodeji krásného canadianu za určitou cenu a že kupující najednou chce o té ceně ještě smlouvat. Ta dýmka vypadala opravdu pěkně a tak jsem napsal Georgimu že pokud je ještě na prodej tak ji za ty peníze klidně koupím. Slovo dalo slovo, poslal jsem Georgimu peníze přes Paypal a za pár dní mi tahle kráska přišla poštou.


Je to pěkně dlouhý kousek, na délku má 15cm, jinak na výšku 4,5cm a je lehoučká, má jen 35g takže mezi zuby se dá udržet velice pohodlně. Kresba dřeva je pěkná a hustá, na konci krčku je takový tenký bílý proužek, může to být akryl nebo nějaká kost. Náústek je akrylový a je ozdobený malou tečkou. Jako dunhillovská bílá tečka to ovšem nevypadá, tahle je o trochu větší a je taková spíše světle šedivá. Na fotce tedy bohužel vidět není, ale zkrátka je tam. Dostal jsem k ní také dusátko co je na fotce níže, je dostatečně dlouhé aby se s ním dal prošťouchnout kouřový kanálek. Na spodku je vyraženo 01/17, asi mám kliku a dostala se ke mně první letošní dýmka.

Takto dlouhých dýmek ve své sbírce kupodivu mnoho nemám. Svůj první canadian jsem si před lety koupil od Honzy Kloučka (určitě patří do skupiny mých nejstarších dýmek), pak mám od něj ještě jeden ze starého briaru. Dále by tu byl lumberman značky Ashton (již nová výroba, dělal ji Jimmy Craig). A nesmím zapomenout na "minimum canadian" co mi věnoval Radek Jůza


Když už jsem u toho srovnávání, pokud jde o výběr tabáků, canadian od Honzy a Ashton mám na virginie s periquem, starý briar od Honzy a tenkostěnnou dýmku od Radka zase mám na Dunhill Royal Yacht. A canadian od Georgiho? Opět virginie s periquem, momentálně Samuel Gawith Cabbie's Mixture. Tohle bylo velice rychlé rozhodování, jen jsem tu dýmku vzal do rukou a už mi bylo jasné co bych z ní chtěl kouřit za tabák. Kdyby to vždycky bylo takhle jednoduché...

Z téhle dýmky jsem kouřil zatím třikrát a jsem spokojený, kuřácké vlastnosti má výborné. Díky širokému vrtání má slušný tah a dlouhé dřevo ten kouř také trochu ochladí. Cabbie's Mixture z ní chutnal velmi sladce. Dosud jsem měl jenom jeho reverse calabashe a žádnou "normální" dýmku, takže konečně už také jednu mám a můžu dodat jediné - Georgi Todorov je moc šikovný a dělá krásné dýmky!

1 komentář: