neděle 5. listopadu 2017

JanPipes - Dublin Giraffe

Tuhle krásnou dýmku z dílny Honzy Kloučka jsem koncem září objevil v Etrafice v Blanické. Je to takové poměrně netradiční zpracování jinak poměrně klasického tvaru, navíc s krásnou straight grain kresbou, prostě radost pohledět.


Na délku má 15cm, na výšku něco lehce přes 5cm, má poměrně silné stěny a tabáková komora je takové příjemné střední velikosti. Váží 74g což je celkem pochopitelné, je to pěkně velký kousek briaru, v ruce se úplně neztratí. Většina váhy je zde na té velké hlavičce, ale to je šikovně vyváženo krčkem co se rozšiřuje směrem k náústku a samozřejmě i zahnutím. Není to dýmka kterou by člověk dlouhé minuty držel mezi zuby, ale dá se bez problému udržet. Do ruky samozřejmě zapadne naprosto perfektně. Dýmka je ozdobena moc hezkým kroužkem ze žirafí kosti, v tomhle směru je to v mé sbírce prvotina, líbí se mi. Náústek je z cumberlandu, barevně to k tomu ladí. Provedení je bezfiltrové.


Dříve bych si tuhle dýmku zřejmě nechal na virginii nebo VaPer, měl jsem donedávna takové pravidlo že na latakiové směsi jsem si nechával spíše tmavé dýmky, obvykle rustikované nebo pískované. Ale každé pravidlo se jednou poruší a nějak jsem dospěl k přesvědčení že mám vlastně docela málo dýmek na latakii, takže takhle to dopadlo - pokud se nepletu, je to moje první světlá hladká dýmka na latakii. Aktuálně z ní houřím Zulu od HU Tobacco, docela příjemná směs, kromě latakie je tam orientál, burley a perique. S touhle dýmkou jsem moc spokojený, stejně jako s tou spoustou dalších dýmek co už od Honzy Kloučka mám. 

Žádné komentáře:

Okomentovat