neděle 7. ledna 2018

Pipe de Wind - klubová dýmka 2016

V prosinci mě při objednávání klubové dýmky za rok 2017 napadlo, že jsem ještě vlastně stále nezačal kouřit z té předchozí a tak jsem to musel napravit. Je to dýmka značky Pipe de Wind, kterou pro pipE-club Dýmka.net vyrobil Petr Pohludka. Jeho výběr coby výrobce klubové dýmky mě potěšil, protože je to český pipemaker od kterého jsem dosud ještě žádnou dýmku neměl. Nemůžu říct že bych Petrovu tvorbu nějak zvlášť sledoval, ale věděl jsem že již vyrábí dýmky několik let a dělá docela zajímavé freehandy za rozumné ceny - a tahle klubovka rozhodně nezklamala.


V nabídce byla hladká nebo rustikovaná verze, pro mě to byla jasná volba. Je to velmi povedený rustik, chtělo by se mi říct "vlasový", ale na to je příliš hluboký. Nevědět od koho ta dýmka je, asi bych na první pohled hádal že ji dělal Karel Krška, ten také dělá podobně masivní tvary s duralovými aplikacemi, ale je fakt že ty jeho vypadají trochu jinak a to zakončení s barevným akrylem jsem u něj také neviděl. Myslím že zejména v mých dýmkařských začátcích bych z takovéhle dýmky byl naprosto nadšený, to jsem pár let byl toho názoru že čím je dýmka větší a čím více je na ní dřeva, tím je lepší. To jsem samozřejmě po letech zkušeností přehodnotil a dávám poslední dobou přednost  spíše menším, lehkým a subtilním dýmkám, ale jak se říká, výjimka potvrzuje pravidlo. 


Na délku má něco lehce přes 14cm, na výšku zhruba 5cm (a na šírku má vlastně nahoře zhruba to samé). Váží 70g, což je s ohledem na velikost celkem normální váha, v ruce mi připadá poměrně lehká. V zubech se chvíli udržet dá, ale je to zcela jasně dýmka do ruky a v té se drží výborně, ten rustik je na dotek velice příjemný. Vybral jsem si bezfiltrové provedení s akrylovým náústkem. 


Tady ještě přidám detail hlavičky - ten rustik mi k tomu tvaru přesně sedí a hladký vršek to pěkně doplňuje. A jak vidíte, tohle jsou pořádně silné stěny, ty mají takový dobrý centimetr a půl. Ale k tomu tvaru se to zkrátka hodí. Pokud jde o výběr tabáku, pokračuju v trendu že nemám dostatek dýmek na latakii. Momentálně z ní kouřím Dunhill London Mixture, ale půjde do ní v podstatě jakákoliv latakiová směs co zrovna budu mít otevřenou. Kouří se z ní výborně, ani nevím proč jsem ji měl skoro rok odloženou. Nezbývá než závěrem popřát Petru Pohludkovi hodně zdaru v jeho výrobě dýmek!

Žádné komentáře:

Okomentovat