čtvrtek 13. září 2018

DTM Hollys Discovery Extraordinary Flake Tobacco

Další dlouhý název tabáku od Dan Tobacco, který předvídá nějaký neobyčejný objev - a skutečně, původně jsem chtěl zkusit náhradu za Early Morning Pipe a nějak jsem si ty malé tobolky se vzorky tabáků popletl a teprve posléze jsem objevil že tohle má také být "náhrada" za Dunhill Standard Mixture. Ano, o to jsem psal již v předchozím článku o Mountain Village Tobacco Evening Standard, takže se nebudu opakovat. Nejsem si zcela jistý jak to tady bylo myšleno, zda třeba jeden neměl být náhradou za Standard Mixture a druhý za Standard Mixture Medium, který se mimochodem na našem trhu neprodává, ale byl vždy dostupný např. v Německu. Nevadí, podívejme se i na tento tabák.


Výrobce zde uvádí, že jde o virginii se štědrou porcí latakie a mělo by jít o silnější směs s chladným kouřem. Discovery má zasyrova příjemně kořeněnou vůni, necítím tu to lehké alkoholové aroma jako u Evening Standardu. Řez tabáku je tentokrát flake, na fotce je tedy poněkud rozdrobený, ale to zkrátka dělá to malé vzorkové balení. 


Zpočátku měl při kouření takovou lehkou štiplavost, ale ta se zhruba po první třetině kotlíku postupně vytratila. Chuť je příjemná a taková velmi přírodní, prostě latakie a virginie, je to jednoduché a funguje to. Bez zbytečných příchutí, bez nějakého doslazování cavendishem. Sice jsem četl nějaké recenze, kde se pár lidí rozplývalo nad tím jak je tahle směs sladká - opravdu nevím, buď měli jinou várku nebo je jejich vnímání sladkosti jiné než moje, mně tedy tahle směs sladká nepřipadá. Chuťový vývoj během kouření zde, podobně jako u Standardu, není nijak výrazný, pokud tedy pominu již zmiňovanou lehkou štiplavost na začátku. Ale ta chuť je docela dobře vyvážená, takže to vlastně zas tak moc nevadí že ten tabák chutná skoro stejně od začátku do konce. Tabák má při kouření opět výborné vlastnosti, jako měly zatím všechny ostatní testované směsi - dobře hoří, nemočkuje. U Discovery mi přišlo že navíc hoří opravdu dlouho. Pokud jde o sílu tabáku, já bych to asi viděl na takovou středně silnou směs, dá se v klidu kouřit z větší dýmky.

Jak mě Evening Standard až tak úplně neoslovil, v případě Discovery bych řekl že ve srovnání s Dunhill Standard Mixture určitě obstojí, chutná mi dokonce o něco víc než Dunhill. Už takhle není vůbec špatný, ale myslím že po takových pár letech archivace by mohl Discovery chutnat opravdu dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat