neděle 2. září 2018

DTM Cock Robin

Cock Robin by měla být "náhrada" za Dunhill Durbar, což byla opět další reedice jedné z mnoha úspěšných dunhillovských směsí. Myslím že také patřil k těm nejstarším. Pokud jde o složení, je tu vysoký podíl orientalu, virginie a latakie. Ten tabák jsem si pořizoval před několika lety hned jakmile byl dostupný. Tehdy vlastně ještě nějak nebyl na prodej v ČR, takže se mi nechtělo čekat a koupil jsem si po pěti plechovkách Durbar a Aperitiff v Německu.



 Je to zajímavé, ale když byl ten tabák čerstvý z výroby, tak jsem si po otevření říkal jaká to  podle vůně bude latakiová bomba a pak jsem byl poněkud zklamaný že to v té chuti takhle vůbec nebylo. Tu plechovku jsem dokouřil a přestože mi přišel zajímavý a dost jiný než další anglické směsi od Dunhilla, více jsem se k Durbaru již nevracel. Teď po několika letech musím říct, že asi dost zapracovalo zrání tabáku, protože po otevření je tu velmi příjemná, sladká a lehce kořeněná vůně, dost podobná Ready Rubbed, a navíc je tu samozřejmě cítit i ta trochu latakie, ale není tu nijak výrazná. Což se dá říct i o chuti, ve které zcela jasně dominuje oriental. Někde v popisku tuším psali, že jde o vyváženou středně silnou směs - s tím by se v zásadě dalo souhlasit. 

(vlevo Durbar, vpravo Cock Robin)

A teď tedy Cock Robin - to je tabák, který je z nějakého důvodu pojmenovaný po ptáčkovi, česky by to snad měla být červenka. A také se to ve slangu používá jako takové nepříliš lichotivé označení, abych to tak volně převedl do češtiny, je to něco jako říct o někom že je to pěkně vykutálený ptáček. A také je o tom také jedna velmi stará píseň "Who killed Cock Robin".

Výrobce zde udává že jde o směs virginie a latakie, já si ale přesto myslím že tam nějaký oriental bude. Zasyrova je to sladká, kořeněná vůně, latakii tam cítím o trochu více než u Durbaru a pak je tu ještě něco, jako by tu byl lehký náznak nějakého alkoholu. Řez je ready rubbed a marně přemýšlím zda jsem to takto jemně nadrtil já sám a nebo to tak už bylo. Tentokrát jsem to 10g vzorkové balení dal do dvou větších dýmek. Chuťově je to jak píše výrobce - lehčí anglická směs, vlastně mi to ten Durbar i docela připomíná. Dá se to naprosto v pohodě kouřit z velkých dýmek, ten tabák není příliš silný a dá se takhle pěkně vychutnat. Jakkoliv mi Durbar přijde mezi tabáky od Dunhilla jako jedna z těch zajímavějších směsí, tím jak prostě vybočuje z řady, přesto nemůžu říct že by patřil k těm směsím bez kterých bych se neobešel. Ovšem je to rozhodně příjemná změna. Pokud jde o Cock Robin, ten bych v tomto případě dovedl považovat za přiměřenou náhradu a pokud má někdo rád lehčí směsi s latakií, je to určitě dobrá volba. 

Žádné komentáře:

Okomentovat