pondělí 28. září 2020

DTM London Blend no. 700

Tak tu máme jeden comeback - pokusím se dokončit seriál o náhradách za dunhillovské tabáky. Přerušil jsem to převážně z toho důvodu, že jsem si pořídil relativně slušnou zásobu Dunhillů, která by mi asi mohla na pár let vydržet, takže mě tyhle alternativní varianty do značné míry přestaly zajímat. Také jsou tu další alternativy od Rattray's (a některé z těch tabáků nejsou vůbec špatné) a především přišla dobrá zpráva, že výroba dunhillovských tabáků byla znovu obnovena pod značkou Peterson. Ale budiž, když už tady nějaké ty vzorky mám, asi stojí za to je vyzkoušet. Tady je odkaz na seznam testovaných tabáků.

Tentokrát to bude London Blend no. 700 od Dan Tobacco, který by teoreticky mohl být náhradou za Dunhill BB1938. Připouštím že vzorek byl poněkud vyschlý, takže jsem jej musel nechat trochu dovlhčit, ale nezdá se že by mu to příliš uškodilo. BB1938 jsem nedávno čerstvě otevřel. 

Začněme Dunhillem - My Mixture BB1938, dříve byl také prodáván pod názvem Baby's Bottom. Název myslím mluví sám za sebe, je to skutečně jedna z nejjemnějších anglických směsí, jemná doslova jako dětská prdelka. Složení je vcelku jednoduché - dva druhy sladké virginie a kyperská latakie. Zní to trochu fádně, ale rozhodně to není taková nuda jako např. Standard Mixture. Po otevření plechovky cítím nasládlou vůni co mi připomíná čerstvý chleba a nějaké ovoce, možná švestky, a samozřejmě i ta kořeněná vůně latakie je tam znát v pozadí. Ovšem virginie zde v té vůni  jasně převládají. Na první pohled je tu vidět že je směs dost světlá. Řez je ribbon cut a je poměrně jemný, není třeba jej před nacpáním nějak zvlášť připravovat. 

Po chuťové stránce je tu zajímavý vývoj, zprvu je překvapivě výrazná latakie, asi tak od poloviny kotle trochu ustoupí do pozadí a je tu více znát lehce nasládlá chuť virginie, která té směsi dává tělo. Nikotinově podle mě určitě patří k těm slabším směsím od Dunhilla, teď jsem to např. kouřil z šestkové dunhillky a naprosto v klidu, velmi příjemné pokouření.

A teď k London Blend no. 700 - není to žádná novinka, hádám že se vyrábí už tak něco kolem desíti let, možná i déle. Pokud jde o složení, výrobce píše že je to směs virginie a orientu se zhruba 30% podílem kyperské latakie, tedy celá ta směs je postavena trochu jinak než BB1938. Po otevření vzorkové tobolky byla cítit ani ne tolik virginie, jako spíš orientál a latakie, navíc v pozadí tu opět je ta zvláštní alkoholová nota, kterou jsem ve větší či menší míře zaznamenal snad u všech anglických směsí od DTM, v chuti je tahle nota naštěstí znát jen nepatrně. Řez je prostě mixture, není tak úhledný jako ten u Dunhilla, sem tam se tu najde nějaký větší kus tabáku, ale nejsou v něm žádné klacky a ani zde tabák před nacpáním nevyžaduje nějakou extra přípravu. Stejně jako většina tabáků od DTM hoří velmi způsobně a nemočkuje. 

Pokud jde o chuť, pro mě to zas až taková latakiová bomba není a čekal jsem že bude výraznější. Ovšem chápu proč byl navržen jako potenciální náhrada právě za BB1938 - London Blend no. 700 je také chuťově velice jemný. Ne že by mě vyloženě nějak ohromil, přijde mi trochu nevýrazný, ale je dost možné že mu trochu ubralo na chuti a výraznosti to zvlhčování, předpokládám že čerstvě otevřený by asi mohl za něco stát. Tabák je to přímočarý, nekomplikovaný, ve srovnání s Dunhillem sice úplně neobstojí, ale vlastně mi docela chutná. Nemít zásobu Dunhillů a jiných tabáků, dovedu si představit že London Blend no. 700 bych asi klidně mohl čas od času kouřit. Pokud někomu vyloženě chybí BB1938, tak tenhle tabák by možná stál za zkoušku.

Žádné komentáře:

Okomentovat