středa 23. září 2020

Pipex Greece - pot

Včera jsem si nacpal tuhle dýmku a zjistil jsem, že jsem o ní kupodivu ještě nepsal, takže to hned napravím. Mám ji už několik let, věnoval mi ji kamarád Kryštof Boháček. Přivezl ji z Řecka a když jsem se koukal prvně na tu značku, tak jsem se ptal "Počkej, to je dýmka značky...Páreček??" Ve skutečnosti to tedy není značka Páreček, je to Pipex Greece, ale jak je to jejich vyražené logo ve dvou řadách písmen a není to moc velké, prostě to vypadá jako Páreček a já té dýmce takhle říkám. Trochu mi to připomnělo historku jak jsme před lety na Dýmce.net hledali něco o dýmce, na které byl vyražen nápis co vypadal jako Udo Mosche. Pracně jsme pátrali po onom neznámém výrobci dýmek, vymýšleli teorie že podle jména to asi bude nějaký maďarský Žid...až se nakonec ukázalo že jde o nápis Aldo Morelli...

Ale zpět k téhle dýmce - tvarem by to měl být asi pot. Na délku má nějakých 14,5cm, na výšku 3,5cm. Stěny jsou silné téměř 1cm. Váží 42g, což je celkem rozumná váha, mezi zuby se dá chvíli udržet, byť si myslím že krček i náústek jsou tu zbytečně dlouhé a kdyby obojí bylo o něco kratší tak to není taková páka na čelist. Náústek je akrylový, na straně je zdobený zlatou tečkou. Provedení je na 9mm filtr. Za ten akryl jsem rád, alespoň nemusím ten náústek stále leštit.

K tmavému moření obvykle je nějaký důvod, buď horší kresba nebo nějaká nedokonalost, takhle na slunci tam trochu něco prosvítá, ovšem za normálního světla je to zkrátka tmavě hnědá. Dle všeho je to strojová dýmka, ale hlavní je, že je dobře vrtaná. 


Tady je ještě detail loga, no nevypadá to jako Páreček? V tom zvětšení je vidět že je to taková trochu hrubší práce. Není to žádný krásný freehand, ani dýmka s krásnou kresbou, ale je to takový typ dýmky, které říkám "pracant" - prostě obyčejná dýmka ze které se dobře kouří a nemusím se o ni nějak úzkostlivě strachovat. U nás tu máme v téhle kategorii BPK, v Řecku mají Pipex a zcela jistě tam musí být těch výrobců víc, je to přeci země ve které se pěstuje vřesovec stromovitý. Přes ty různé nedokonalosti je to dýmka, ze které se kouří překvapivě dobře a patří k mým oblíbeným. Nechal jsem si ji na latakii, aktuálně z ní kouřím G.L. Pease Oddyssey.

Žádné komentáře:

Okomentovat