sobota 19. září 2020

Přemysl Omrt - Freehand 4/16

V době korunovaného viru jsem si vlastně nepořídil (zatím) žádnou dýmku, ale mám tu několik málo nekouřených dýmek, tak jsem se rozhodl že některé z nich bych mohl začít používat. Není to tak že by ty dýmky byly v něčem špatné, to bych si je nepořizoval. Jen se zkrátka u nich nedovedu rozhodnout jaký tabák bych z nich chtěl kouřit. Je to takový můj zvláštní rozhodovací proces, někdy to vím okamžitě a naprosto přesně a jindy to může trvat docela dlouho, třeba i několik let. Ovšem výsledkem je, že si pak u každé dýmky pamatuju naprosto přesně jaký tabák z ní kouřím, hádám že dýmek mám už tak něco kolem dvou stovek (raději jsem je od jisté doby přestal počítat) a stále nemám problém říct co ze které z nich kouřím. 

Ale přesuňme se k jedné z těch dýmek - tohle je vskutku impozantní freehand od Přemka Omrta, myslím že tady je autor dýmky jasný hned na první pohled. Číslo vyražené na dýmce je 4/16, takže myslím že to nejspíš budou čtyři roky, co jsem ji od Přemka koupil. 


Nejdříve k základním parametrům, byť tady je to poněkud zkreslené tím samotným tvarem, ve skutečnosti ta dýmka není tak obří jak by se zdálo. Na délku má zhruba 17cm a v tom nejvyšším místě má na výšku 7cm. Náústek je ebonitový a provedení je bezfiltrové, což mě mile potěšilo, Přemek většinou dělá spíše filtrové dýmky. Váží nějakých 77g, což s ohledem na velikost není zas tak zlé. Aplikace je z nějakého pěkného světlého dřeva, jehož název jsem tradičně zapomněl, Přemek mi to tenkrát samozřejmě říkal, měl jsem si to někam napsat do poznámek...


Rozhodně to není dýmka co by se běžně držela mezi zuby, na tu délku a velikost hlavičky je to hrozná páka na čelist. Ale v ruce sedí perfektně, ač by se to možná na první pohled nezdálo, je velice ergonomická.  


Jak je vidět na fotce výše, dýmka se dá i postavit, má tam dole rovnou plochu. Já tedy spíše dávám přednost odložení do stojánku, protože tabáková komora je tam trochu našikmo, jako to mají např. dýmky tvaru Horn. Já osobně nejsem zrovna velký fanda šikmého kotlíku, ale je to věc zvyku. Je to jistě větší kotlík, ale určitě nepatří k těm největším v mé sbírce.


Tady ještě jeden vrchní pohled. Asi jsem to mohl cvaknout líp, ale co už. Fotky z mobilu, co k tomu dodat... 
Kdybych chtěl být hnidopich, tak řeknu že je vidět jak je jedna strana o nějaký ten milimetřík silnější než ta druhá. A Přemek by na to se smíchem odvětil, že je alespoň vidět, že je ta dýmka ručně dělaná, není to žádná na milimetr přesná strojovka (ostatně ani ty strojovky nejsou vždycky úplně přesné, že?). Nicméně stěny jsou i po stranách dostatečně silné, tady rozhodně nemám strach že by se ta dýmka napálila. Když o tom tak přemýšlím, ještě se mi nestalo že bych nějakou dýmku od Přemka napálil. 


Ještě jeden snímek, na kterém je dýmka přímo v akci. Je to jedna z těch dýmek, co se z nějakého důvodu dost obtížně fotí a ve skutečnosti jsou mnohem hezčí než na fotkách. 

Pokud jde o ten výběr tabáku, nakonec jsem si řekl že z ní budu kouřit to, co by si vybral sám mistr - tedy latakii. Aktuálně mám otevřen americký tabák G.L. Pease Oddyssey, je to hutná a skvělá směs se spoustou latakie, do téhle dýmky se hodí. 

3 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Je to možné, myslím že Přemek tohle dřevo na aplikace používá. Díky!

      Vymazat
  2. Tak už vím co je to za dřevo, Přemek mi to dnes říkal - je to zimostráz! :-)

    OdpovědětVymazat