úterý 18. května 2021

Davidoff Scottish Mixture

Abych nekouřil jen pořád dokola tabáky Dunhill, začal jsem v poslední době zkoušet i různé jiné dýmkové tabáky, vzpomněl jsem si např. na to že jsem kromě několika málo vzorků vlastně nikdy pořádně nezkoušel tabáky Davidoff. Měl jsem asi plechovku nebo dvě Flake Medallions, to je opravdu vydařená směs virginie a perique, směle by se dala srovnat s Dunhill DeLuxe Navy Rolls (také jsem si teď objednal jednu plechovku abych zkusil jestli je tak dobrý jak si pamatuju). Ale zjistil jsem že ty ostatní Davidoff tabáky si vlastně ani moc nevybavuju. Snad jen že měly coby společnou vlastnost opravdu kvalitní zpracování tabáku, slabší či střední sílu, poněkud umírněnou a nepříliš výraznou chuť. Zkusil jsem tedy Scottish Mixture, myslím že ten jsem nejspíš neměl ani jako vzorek.

Po otevření plechovky voní velmi příjemně, je to taková lehce kořeněná vůně s trochou whisky v pozadí. Zpracování je luxusní, řez velmi jemný. Po otevření plechovky má ideální vlhkost (ani málo, ani moc), dá se rovnou nacpat tak jak je. Na složení je to rozmanitá směs, je tu burley, kentucky, orient a virginie. Není to tedy úplně "přírodní" tabák, protože je tu dodáno to whisky aroma, ale na druhou stranu za aromatik bych to neoznačil ani náhodou, ta whisky tam není až tak výrazná. Síla je střední, zkoušel jsem menší i větší dýmky a není to nic z čeho by se člověku zamotala hlava. 

Chuťově je příjemný, velice jemný, chuť je trochu nasládlá, trochu kořeněná, ty čtyři typy tabáku namíchali v rozumném poměru. Chuťový vývoj tu není příliš výrazný, takže je to svým způsobem trochu nuda, ale na druhou stranu chutná dobře od začátku do konce. Jinak nejspíš je to tím že kouřím spíše rychle, ale už mám za sebou asi půl plechovky a stále mám trochu problém s tím že se ten tabák má tendenci rozpalovat. A taky trochu močkuje, ne nějak moc, ale zkrátka si při každém kouření musím trochu pomoct čističem. Teď mě zrovna napadlo že by to asi byla vhodná směs do dýmky Falcon, tam s odvodem kondenzátu není problém. To budu muset ještě vyzkoušet. 

Kdybych to měl k něčemu přirovnat, vzpomněl jsem si na Mac Baren Scottish Blend, ovšem ten je poněkud ostřejší a je tam black cavendish s tou jejich typickou aromatickou omáčkou. Jinak bych měl dodat že Davidoff byl vždycky takovou spíše dražší značkou pokud jde o cigarety a doutníky a u dýmkových tabáků tomu není jinak - rozhodně patří k těm dražším tabákům co se u nás dají koupit. Na poměr cena/výkon tedy nevychází úplně nejlépe, zvlášť pokud by to byl můj all day smoke, ale musím uznat že je to fakt kvalitní tabák a rozhodně nezklamal. 

Žádné komentáře:

Okomentovat