sobota 8. května 2021

Falcon Meerschaum Lined Bowl

K narozeninám jsem si také na Etrafice pořídil novou hlavičku k dýmce Falcon, tentokrát je to verze s vložkou z mořské pěny, tu jsem ještě dosud neměl. Z dýmek Falcon kouřím rád a poměrně často, je to velmi chladné a suché kouření. Nejradši mám tu hlavičku z mořské pěny, ta má na kouření perfektní vlastnosti, ovšem pokud jde o nějaké přenášení, outdoor a tak, je to trochu o strach, mořská pěna je zkrátka křehká. Ovšem Falcon má i hlavičky s vložkou z mořské pěny a dá se říct že ty v sobě spojují to nejlepší z obou světů - na jedné straně výhody dřeva pokud jde o odolnost a to jak je příjemné v ruce, na druhou stranu tu máme i žáruvzdornost mořské pěny a její skvělou vlastnost že se do ní chuť tabáku nezažere tak jako do briaru. 

Velikostí je to víceméně stejné jako ta jejich větší briarová hlavička (na výšku něco kolem 3cm bez závitu, včetně dýmky zhruba 4cm). Rozdíl je tu ve váze, což dělá ta vložka, ovšem není to nijak dramatické - briarová hlavička má 22g, vložková 26g. Také stojí za zmínku, že kvůli té vložce je průměr tabákové komory užší, u briarové hlavičky je to 22mm zatímco u vložkové je to jen 18mm, což je mimochodem stejné jako průměr těch menších typů hlaviček co dělá Falcon. Je to dostatečný, ovšem spíše menší kotlík tabáku. S vložkou se dělají i ty menší verze hlaviček, ale jakkoliv mám poslední dobou v oblibě spíše menší dýmky, to už by byl i na mě příliš malý kotlík tabáku.


Tyhle vložky se nedělají z bloku, tomuto materiálu se říká "pressed meerschaum" a je to vlastně rozemletá mořská pěna, která je znovu dána do pevného tvaru nějakým pojivem. Oproti dýmce z bloku má vložka zpočátku takový zvláštní, řekl bych trochu "medicinální", odér. V chuti tabáku to znát není,  spíš je ta dýmka takhle cítit po dokouření. Postupem času se to vytratí. 

Kouří se z ní dobře, nemám žádných výhrad, je to zcela srovnatelné s hlavičkou z bloku. Aktuálně jsem ji nasadil na tenhle zakroucený Falcon Shillelagh, ale můžu ji samozřejmě nasadit i na ten klasický rovný a nebo na bent Falcon. Tím že je to menší kotlík, říkal jsem si že si tuhle hlavičku (alespoň prozatím) vyhradím na silnější tabáky, aktuálně z toho kouřím Cornel & Diehl Chennet's Cake. To je poměrně zajímavá americká směs, myslel jsem že to bude klasická směs virginia a perique, ale ono je v tom také docela hodně burley a ten tabák mi přijde o dost silnější než jsem si původně myslel. Ale na kotlík této velikosti je to ideální volba.

1 komentář:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat