sobota 4. prosince 2021

Seawolf - poetická dýmka

Už nějakou dobu jsem na Facebooku členem několika dýmkařských skupin a tou mojí nejoblíbenější je skupina, která má název Poezie v dýmu. Je to taková velmi pohodová skupina ve které se vyskytuje i několik výrobců dýmek a má poměrně aktivní členy, kteří (mimo jiné) velmi často pořádají různé dobročinné aukce. Jednu dýmku v aukci se mi nedávno také povedlo vyhrát, ale o tom napíšu příště. Teď se budu věnovat klubové dýmce této skupiny, která je pod značkou Seawolf, to je projekt Martina Čermáka ve spolupráci s Biftek Pipes. Oba pánové vyrábí úžasné dýmky, ale tato značka je zaměřena na spíše cenově dostupné dýmky, které přesto nepostrádají kvalitní ruční práci pipemakera. 


Když mi tahle dýmka dorazila, můj první dojem byl "To je ale roztomilá miniatura!". Ano, tahle dýmka je velmi krátká. Robustní, ale kompaktní, na délku má jen něco kolem 10cm. Když už jsem u těch rozměrů, na výšku má zhruba 3,5cm (s tím sklonem hlavičky se to špatně měří, tak jsem to vzal prostě v nejvyšším místě). Váží 42g, což by se na první pohled u takhle malé dýmky mohlo zdát dost, ale ona trochu klame tělem, ve skutečnosti je to docela pořádný kousek briaru. Náústek je z průsvitného hnědo-oranžového akrylu, provedení je bezfiltrové. V zubech se dá udržet velmi pohodlně. 

Jak je vidět na fotkách, na jednom boku je logo Poezie v dýmu, na druhém Seawolf freehand. Těmto krátkým dýmkám se občas říká Nose warmer nebo Nasenwärmer, tedy ohřívač nosu, protože při držení dýmky mezi zuby jde velmi často ten kouř přímo do nosu, což může být venku v mrazu asi docela užitečné, ale jinak to moc příjemné zrovna není. Tady to ovšem právě díky úhlu hlavičky vůbec není problém, je vidět že autor dýmky má ten tvar opravdu promyšlený. Vlastně nevím kam bych ten tvar zařadil, podobným krátkým dýmkám s nahnutou hlavičkou se říká Devil's Anse, ale ten tvar hlavičky by v tomto případě spíš byl nějaký Chubby Rhodesian, opravdu nad tím váhám. Tak či onak, mému oku tento tvar lahodí, mám rád menší a robustní dýmky, např. to moje staré repasované Monte Bello

Kuřácké vlastnosti má tahle dýmka skvělé, je tam příjemně široké vrtání, takže má dobrý tah. Sice se říká že z krátkých dýmek je dost horký kouř, ale spíš je to o tom jak to člověk nacpe a jak rychle kouří, nemůžu říct že by to byl nějak výrazný rozdíl oproti dýmce nějaké standardnější délky. A jak se mi původně zdálo že je ta dýmka poměrně malá, není to až tak pravda pokud jde o velikost tabákové komory, tohle je už spíše středně velký kotlík. Jako tabák jsem si vybral Rattray's Wallace Flake (nebo případně Peterson University Flake, ty tabáky jsou vcelku zaměnitelné), ten jsem si v poslední době oblíbil. Až si říkám jestli to byla dobrá volba, je to na mě dost silný tabák a jak jsem psal výše, není to úplně malý kotlík. Ale zatím to zvládám, cpu to tam nalehko. Co dodat? Z téhle dýmky mám vážně radost. Nejsem sice zrovna mořský vlk, ale to nevadí...

Žádné komentáře:

Okomentovat