neděle 20. března 2011

Nevill - billiard

Další z několika málo dýmek mé sbírky, které vznikly na workshopu u Honzy Kloučka. Přesněji řečeno je v pořadí druhá. Vlastně jsem tenkrát ani nic brousit nechtěl, původně jsem měl v úmyslu si jen přeleštit ebonitové náústky, ale nakonec jsem souhlasil, že si alespoň udělám něco z polotovaru. Prohrabával jsem se v bedně s nahrubo vytvarovanými hlavičkami, až jsem tam narazil na poměrně pěknou hlavičku billiardu. Vlastně to vypadalo jako ten typ, který Honza dělal na soutěže, jen na tom bylo o trochu více dřeva. Pustil jsem se tedy do práce a nakonec z toho vylezl kousek s poměrně hezkou kresbou ptačích oček a bez kazu!


Tedy zcela upřímně, strávil jsem nad tím sice spoustu času, ale podíl mé práce tu v celkovém měřítku není až tak zásadní. Tak nějak se mi to povedlo z toho hrubého tvaru srovnat, ale náústek a stříbrné kování mi samozřejmě dělal Honza a dobroušení dohladka mi dodělala Lucka, velký dík oběma! 

Výsledkem je billiard, který vzhledem i velikostí připomíná Stanwell 88. Kresba byla natolik pěkná, že jsem nepoužil žádné mořidlo a jen to přeleštil karnaubou. Zpočátku tedy byla mnohem světlejší, ale je na ní zkrátka vidět patina užívání, rozhodně ji nenechávám ležet ladem. Náústek je akrylový s bezfiltrovým čepem a krček dýmky zdobí decentní stříbrný kroužek. 


Je to velmi příjemná dýmka a zkrátka to potěší když vím, že jsem na ní nechal kus vlastního úsilí. Nechal jsem si ji na virginie, v poslední době zejména Hal O' The Wynd od Rattray's.

Žádné komentáře:

Okomentovat